Re: Dziewczynka z zapa�kami.

From: XL <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dziewczynka z zapa�kami.
Date: Fri, 5 Mar 2010 23:48:01 +0100

Dnia Fri, 5 Mar 2010 14:36:49 -0800 (PST), glob napisał(a):

> Ale do ciebie gadają zarodki bez mózgu i bez układu nerwowego.

http://www.biofiz.am.wroc.pl/bfstr63.html
" Dzięki innym wyspecjalizowanym mechanizmom błony pośredniczą w wymianie
informacji pomiędzy wnętrzem i otoczeniem komórki. Są one w stanie
przyjmować docierające do nich rozmaite bodźce (chemiczne, elektryczne,
mechaniczne) i przekazywać je do wnętrza komórki. W błonach znajdują się
również "urządzenia" pozwalające komórce na wysyłanie takich bodźców. Błony
niektórych komórek (np. nerwowych) posiadają także zdolność do
przetwarzania informacji. "

W 3 tygodniu życia pojawia się struna grzbietowa i zaczątek ukladu
nerwowego.

--

Ikselka.