Re: Flaczki??

From: chomique <c...@a...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Flaczki??
Date: Thu, 14 Mar 2002 15:17:17 +0100

> czy moglby mnie ktos oswiecic, jak sie robi flaki? Nigdy tego nie jadlam i
> nie robilam, a chcialabym kupic i sprobowac.

Opisze,jak ja robie,bo jestem strasznie z siebie dumna-moj prywatny
tester stwoerdzil,ze lepsze,niz u Mamy ;-)

Kupuje,myje,zaparzam,odlewam,zaparzam,odlewam,zaparz
am-tak ze 4 razy,po
czym wrzucam do wrzatku w kawalkach i gotuje az beda
polmiekkie.Odcedzam,przestygniete kroje na paseczki,wrzucam do wrzatku
i(pewnie za to oberwe;)dodaje 2 kostki rosolku jakiegokolwiek K... i
Przyprawe do Flakow Kamisu,choc rownie dobrze mozna po prostu dorzucic
imbir,galke muszkatolowa,lisc laurowy,ziele
angielskie,sol,pieprz,odrobine cukru.Ja wole te mieszanke,jest imho
optymalna.Gotuje jeszcze ze 2 h,potem dorzucam marchewki pokrojone w
cienkie slupki,po ugotowaniu dodaje troche czerwonej papryki i duuuzo
majeranku:)
Cale moje przyprawianie traci sens z chwila,niedy ON dopada swojej
porcji-dosypuje taka ilosc pieprzu czarnego,cayenne i ostrej papryki,ze
nie wiem,czy wyczuwalny jest smak czegokolwiek poza przyprawami,nie
odwazylam sie sprobowac;))W kazdym razie te flaki smakuja
wszystkim,ktorzy probowali,acz robilam dopiero kilka razy,bo wczesniej
nie moglam sie przelamac jakos;)

--

Tib

=<Bozena Zasiadczuk>=|-mamo pomurz chomik uciekl-|
-:c...@a...pl : Icq 86181173 : GG 1287619 :-