Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?

271. Data: 2015-02-26 09:59:52

Temat: Re: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych:mcm07g$4fl$...@d...me...

"Stefan" <s...@o...pl> wrote in message
news:mcltp1$1sk$1@node2.news.atman.pl...
> W ogóle zastanawiam się czemu większe skrzyżowania w naszych
> miastach nie zrobi się według tego wzoru:
> https://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM
> Podoba Ci się?
>
> ************************
> W Krakowie od jakiegoś czasu funkcjonują bez świateł comajniej dwa ważne
> skrzyżowania - pod Pocztą i pod Bagatelą. Dziw bierze, płynny ruch ( w
> miarę),kolizji prawie nie ma chyba że szyna powie do szyny: wyłazimy...:)
> Chcą puścić ruch bez świateł dookoła Plant,będzie ciekawie.

Dosyć specyficzne sobie skrzyżowania wybrali... :-)
Proponuję zlikwidować światła pod Jubilatem - zobaczymy
czy ktoś z Salwatora przeciśnie się w stronę Rynku...
Pomijając oczywiście godziny 2-4 rano w weekend ;-)
***********************************
Tam nie ma ruchu pieszych, już dawno powinni zrobić tam dwupoziomowe ale
znowu dla tych kilku tramwai i paru samochodów? A przerywanie ciągu
samochodowego po Alejach jest podobno potrzebne - tak twierdzą inziniery i
Pan Szatanik :)
pozdr
Stefan

272. Data: 2015-02-26 10:09:07

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Dlaczego namawiasz mnie do robienia czegoś czego nie chce robić? :-)

Nie namawiam, tylko nie widzę przeszkód, żebyś sobie uwolnił uprzedzenia;-)

> Myślę, że troszkę mniej skuteczny z alkoholem.
> Łatwiej ukryć bimbrownię niż plantację marychy.

Ale laboratorium do produkcji amfy to już porownywalny kłopot;-)

> Na to sie nie zgodzą, tak samo jak KRK nie zgadza się na wprowadzenie
> deklaracji od Katolików w celach podatkowych - po prostu znają typowego
> Polaka który da się pociąć na żywca i wyrzeknie się matczynej wiary
> jak w ten sposób będzie mógł uniknać zapłaty...

A na obecnym etapie - można sobie gnioty produkować bez wzgledu na pożytek z
nich. O klienta nie trzeba walczyć.

> Wygląda mi na to, że angielska BBC chce uchodzić za taką rozgłośnię
> niezależną od aktualnie rządzącej elity i z różnym skutkiem raczej im to
> wychodzi... W USA jest też taka publiczna telewizja (PBS) i radio (NPR)
> utrzymywana w dużej mierze z dobrowolnych opłat widzów/słuchaczy oferująca
> programy dosyć neutralne politycznie.

Stara orawda - kto ma media, ten ma władzę.

> Tylko że niezależni dziennikarze mający jakaś małą witrynkę w sieci nie
> mają takich zasobów ani możliwości do dyspozycji jakie ma publiczna
> telewizja więc nie wszędzie wejdą, nie każde drzwi otworzą - lepiej gdy
> takimi rzeczami zajmie sie jakieś duży organizm medialny o dużej
> oglądalności niż jakiś niszowy dziennikarzyna z małą witrynką, którego
> łatwo okrzyknąć "nawiedzonym oszołomem" i efektywnie zamknąć mu "paszczę".

Publiczna TV za nic w świecie nie dopuści ich do głosu, już dawno nie ma nic
wspólnego z dziennikarstwem. A internet tutaj bruździ, bo jednak ludzie
docierają do tych niszowych, podają dalej i jednak prawda ma szanse ujrzeć
światło dzienne.

J.

www.kontestacja.com

273. Data: 2015-02-26 10:17:24

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> W ogóle zastanawiam się czemu większe skrzyżowania w naszych
> miastach nie zrobi się według tego wzoru:
> [...]

Jakoś sobie ludzie radzą, nie? I nawet wypadków tam za dużo nie ma.

> Jest to wyraz nadgorliwości Straży Miejskiej/Policji - zgoda.
> Sam nie przestrzegam czerwonego światła gdy przechodzę
> przez ulicę na pustej drodze gdzieś na odludziu ale rozumiem
> potrzebę jednolitych przepisów i uznałbym swoja winę gdyby
> nadgorliwiec jakiś wyznaczył mi mandat - ale jakoś w Krakowie
> się to nie zdarza... Staram sobie przypomnieć teraz czy kiedykolwiek
> dostałem jakiś mandat jako pieszy i nie pamiętam - chyba nie.

Ja mnieszkam w wólce na zadupiu, 2500mieszkańców, ale jest droga wojewódzka.
i dyżurna "kijanka", która poluje na tych przestępców, którzy przechodzą
przez jezdnię nie na pasach, tylko gdzie popadnie. A ruch taki, że hoho,
Marszałkowska to jest mały pikuś. I mandaciki lecą.

> [...]
> dla samochodów - jeśli zrobisz przepis, że pieszy może zignorować
> czerwone światło i wejść na jezdnię w dowolnym miejscu i w dowolnym
> momencie to jazda samochodem po ulicach będzie katastrofą...
> W wielu miejscach będzie to oznaczało paraliż gdy ludzie będą
> kapać po jednym człowieku i w praktyce tamować ruch kołowy.
> A nie myśl że tak nie będzie jak zniesiesz mandaty dla pieszych,
> bo niby dlaczego ja jako pieszy miałbym te 30 sekund czekać
> jeśli nie muszę? Niech kierowca na mnie poczeka, i cały
> korek kierowców za nim też... I autobus i tramwaj też... a czemu nie?

Naprawdę uważasz, że ludzie będą masowo wtarabaniac sie pod sznur ciagnących
pojazdów, ryzykując, że któryś kierowca nie będzie uprzejmy/dość bystry żeby
zahamować?
Albo po zatrzymaniu nie wyskoczy, żeby ręcznie uświadomić niestosowność
zachowania?
J.

www.kontestacja.com

274. Data: 2015-02-26 14:00:43

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" napisał w wiadomości grup
.pl...

FEniks wrote:

> Bez uszczerbku dla zdrowia?
> Nie znam takich.

http://abstynenci.pl/czy-mozna-pic-bezpiecznie
**********************************
a teorię bizonów znacie?

Teoria stada bizonów
Stado bizonów może poruszać się tak szybko jak najwolniejszy bizon.
Kiedy myśliwi polują na bizony, to zabijają najpierw te z tyłu, czyli
najsłabsze i najwolniejsze.
Taka naturalna selekcja jest dobra dla stada jako całości, ponieważ ogólna
prędkość i zdrowie całej grupy
poprawia się poprzez regularną eliminację najsłabszych osobników.
W podobny sposób, ludzki mózg może pracować tak szybko, jak jego
najwolniejsze komórki.
Nadmierne spożycie alkoholu, jak powszechnie wiadomo, zabija komórki mózgu.
Naturalnie, najpierw atakuje najwolniejsze i najsłabsze komórki.
W ten sposób, regularne spożywanie alkoholu eliminuje najsłabsze komórki,
sprawiając, że mózg pracuje szybciej i bardziej skutecznie.

Wnioski wyciąg sam!

pozdr
Stefan

275. Data: 2015-02-26 14:08:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> [...]
> W ten sposób, regularne spożywanie alkoholu eliminuje najsłabsze komórki,
> sprawiając, że mózg pracuje szybciej i bardziej skutecznie.

Chodzi o eliminację wolnomyślicieli?

Jarek

--
Wroga trzeba lać w gębę!

276. Data: 2015-02-26 14:24:28

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie namawiam, tylko nie widzę przeszkód, żebyś sobie uwolnił
> uprzedzenia;-)

Ja widzę przeszkody i dlatego wolę zapytać zamiast sie nimi posłużyć.
Dlatego pytam.

277. Data: 2015-02-26 14:25:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znowu dla tych kilku tramwai i paru samochodów? A przerywanie ciągu
> samochodowego po Alejach jest podobno potrzebne - tak twierdzą inziniery

Z tego samego powodu co przerywanie strumienia pieszych.

278. Data: 2015-02-26 14:28:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jakoś sobie ludzie radzą, nie? I nawet wypadków tam za dużo nie ma.

Jakoś... tak, jakoś sobie radzą. Ale policz proszę przepustowość tego
skrzyżowania w pojazdach / godzinę i porównaj z wymaganą przepustowością
skrzyżowań w Warszawie/Krakowie.

> [...]
> przez jezdnię nie na pasach, tylko gdzie popadnie. A ruch taki, że hoho,
> Marszałkowska to jest mały pikuś. I mandaciki lecą.

No to rzeczywiście masz kłopot z pijawką. Ale pijawka lokalna chyba? Moze
zapisz się do radnych Wólki na Zadupiu i zmień to z przyjaciółmi i
sąsiadami?

> [...]
> ciagnących
> pojazdów, ryzykując, że któryś kierowca nie będzie uprzejmy/dość bystry

Tak się dzieje już dziś pod AGH jak się studenci spieszą na zajęcia...

> Albo po zatrzymaniu nie wyskoczy, żeby ręcznie uświadomić niestosowność
> zachowania?

Czy to coś zmieni że wyskoczy w poprawieniu płynności ruchu?

279. Data: 2015-02-26 15:16:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Jakoś... tak, jakoś sobie radzą. Ale policz proszę przepustowość tego
> skrzyżowania w pojazdach / godzinę i porównaj z wymaganą przepustowością
> skrzyżowań w Warszawie/Krakowie.

Uwaga metodyczna: nie ma co porównywać przepustowości tego skrzyżowania
z przepustowością skrzyżowań w Krakowie, ale z przepustowością konkretnej
indyjskiej ulicy. Nie tworzą się na niej korki przed skrzyżowaniem, więc
jest dobrze. A podobać mi się podoba. Zupełnie inna kultura jazdy.
Kultura nie w sensie wartościującym, lecz w tym szerszym. Azjatycki sposób
samoregulacji ruchu -- samochodowego, pieszego, rowerowego -- jest nie do
powtórzenia w Europie.

--
Jarek

280. Data: 2015-02-26 15:54:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-25 o 20:51, krys pisze:
> Bo tam, gdzie dla Rosjanina jest kac, dla człowieka zachodu jest
> śmierć.;-)

A wiesz dlaczego? Bo Rosjanin jest od dziecka na to szczepiony. ;-)

Ewa

Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki