Re: Grzyby do suszenia

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Grzyby do suszenia
Date: Fri, 13 Oct 2017 13:20:01 +0200

W dniu .10.2017 o 13:09 XL <i...@g...pl> pisze:

> Hmmmm. Raczej nadpsucia.
> Grzyb ma pachnieć grzybem.

:)
To czym według ciebie pachnie grzyb, jeśli pachnie grzybem???

https://forum.nagrzyby.pl/viewtopic.php?t=10057

"Jakie zapachy mają grzyby?
Jest ich bardzo dużo...
Często rozpoznać można grzyba dzięki zapachowi.
Określmy te zapachy ich ilość jest duża i trudna do określenia - wiadomo
każdy z nas odczuwa zapachy inaczej ale...
może zrobimy taką listę nazw zapachów.
Proponuję zacząć.
1. Zapach grzybowy (najbardziej typowy pachnie "grzybem" przyjemny.
2. Zapach czosnku.
3. Zapach chemiczny (troszkę szeroko pojęty...)
4. Zapach anyżowy. (jest kilka gatunków)
5. Zapach śledziowy (mleczaj smaczny)
6. Zapach mąki (np majówki)
7. Zapach rzodkiewki (mycena pura)
8. Zapach mydła (gąska mydlana)
9. Zapach migdałów
10. Zapach padliny
11. Zapach szczypiorku
12. Zapach siarki.
13. Zapach amoniaku
14. Zapach ziemisty
15. Zapach kokosu
16. Zapach owocowy
17. Zapach piwniczny
18. Zapach ziemniaków
19. Zapach świeżych ogórków
20. Brak zapachu
21. Zapach korzenny
22. Zapach orzechowy
23. Zapach przypominający mysi mocz
24. Zapach psującej się kapusty
25. Zapach nieokreślony
26. Zapach karbolu
27. Zapach fenolu
28. Zapach atramentu
29. Zapach acetonu
30. Zapach sera ( gołąbek chmurny )
31. Zapach terpentyny
32. Zapach apteczny- ( muchomor jeżowaty )
33. Zapach maggi ( mleczaj kamforowy )
34. Zapach gazu świetlnego
35. Zapach rydzowy

. Zapach .... i co dalej proponujecie?"

Oczywiście nie wykluczam, że ten amoniak nie niekoniecznie dobry zapach...

--
Trefniś