Re: Insulina

From: "Paweł W." <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Insulina
Date: Wed, 12 Jul 2006 15:14:37 +0200

Przede wszystkim to zadzwońcie do lekarza prowadzącego (do szpitala na
oddział), bo nie poinstruował was, jak opiekować się chorym. Niech zrobi
to przez telefon.
Po drugie jest taka funkcja jak pielęgniarka, można zamówić na pierwsze
dni podawania insuliny, żeby nauczyła was jak to się robi.

Monika napisał(a):
> Wiem
> jedynie, że nie jest to wielka filozofia - ale jeśli nie posiada się
> żadnej wiedzy teoretycznej a tym bardziej praktycznej...
Nie jest to filozofia - zastrzyk robi się w tk.tłuszczową. Bierzesz
między kciuk i pozostałe palce dłoni duży fałd skóry robiąc "górkę" i
wstrzykujesz dawkę insuliny. Ponieważ, jak piszesz, dziadek jest bardzo
gruby, to bezpośrednio w brzuch, albo udo. Pamiętaj, żeby nie robić cały
czas w to samo miejsce. Insulina wpływa na tk. tłuszczową w miejscu
podania powodując z czasem uszkodzenie tej tkanki w miejscu podania.
Problemem największym będzie dla was przygotowanie właściwej dawki i
kontrola glikemii. Tego musi was nauczyć pielęgniarka lub lekarz przy
chorym.
> Dziwi mnie zachowanie lekarzy. Moja mama w szpitalu była każdego dnia.
> Siedziała tam wiele godzin i często rozmawiała z lekarzami i innymi
> osobami tam pracującymi. Nikt jej nie uprzedził o insulinie. Nikt nie
> powiedział ani słowa.
Bo dla lekarzy na codzień mających do czynienia z przewlekle chorymi
zapominają, że jakaś terapia może być pacjentom/opiekunom nieznana i
trzeba poinstruować.
> co to
> jest cukier zwierzęcy (w zaleceniach napisano, że ma zakaz spożywania
> takiego - czy laktoza także się tu zalicza?);
Chyba chodzi o cukry proste. Może to jakaś pomyłka?
> nie wiadomo które ze starych lekarstw mają
> być aktualnie podawane, a które nie :/
Te na końcu karty wypisowej ze szpitala. I mają być podawane wg. zaleceń
jak w tej karcie. Żadnych innych.
> Z góry dziękują za wszystkie odpowiedzi.
Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

> --Pozdrawiam
Także pozdrawiam.

--