Jaką patelnię lupić?

341. Data: 2015-02-18 19:10:42

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: "Adam" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "FEniks" napisał

> W zasadzie to wszystko jedno, jaki papier kupisz (oczywiście producentom
> nie jest wszystko jedno ;) ), byle było napisane, że to papier do
> pieczenia, wtedy jest on odpowiednio zaimpregnowany. Ja choćby dzisiaj
> smażyłam filet rybny owinięty w papier kupiony w Biedronce ("ABC Baking
> paper" było na nim napisane).
> Nie bój się, zaryzykuj! ;)

Baking paper? To chyba do ciasta.

Ten filet smażyłaś na patelni? Możesz napisać jaka ryba, na jakim
tłuszczu, jakie przyprawy?

Pozdrawiam
Adam

342. Data: 2015-02-18 19:28:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-18 o 19:10, Adam pisze:

> Baking paper? To chyba do ciasta.

Nie ma specjalnego papieru na patelnię, ale jak trochę dłużej o tym
tutaj popiszemy, to może jakiś producent w końcu na to wpadnie. ;)
To naprawdę nie musi być żadne cudo, "papier do pieczenia" wystarczy.

> Ten filet smażyłaś na patelni? Możesz napisać jaka ryba, na jakim
> tłuszczu, jakie przyprawy?

Ryba to miruna nowozelandzka, filet bez skóry rozmrożony, posolony,
popieprzony, lekko skropiony cytryną. Na prostokąt papieru nałożyłam
rybę i zakryłam (prostokąt papieru złożony tylko na jeden raz, wsunięta
weń ryba, nawet nie zawijałam), i takie pakuneczki dałam na rozgrzaną
patelnię, lekko posmarowaną olejem (nie lubię grzać suchej patelni).
Jakieś 4-5 minut z jednej strony, tyle samo z drugiej, na chwilę dla
pewności patelnię przykryłam, i gotowe. Do tego sos cytrynowy, o którym
pisałam w innym miejscu w tym wątku.

Ewa

343. Data: 2015-02-18 19:31:59

Od: "Adam" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Jakieś 4-5 minut z jednej strony, tyle samo z drugiej, na chwilę dla
> pewności patelnię przykryłam, i gotowe. Do tego sos cytrynowy, o którym

Bardzo Ci dziękuję.

Pozdrawiam
Adam

344. Data: 2015-02-18 20:04:44

Temat: Odp: Odp: Jaką patelnię lupić?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A świstak... Pierwsze przykazanie handlowca: mów wszystko, czego klient
> oczekuje 3-]

Racja, dlatego tez napisalam, ze pewnosci nie mam.
Jednak moge tylko miec nadzieje, ze Pani z budki stacjonarnej, w tym samym
miejscu od wiekow, nie wciskalaby ciemnoty, bo po zatruciu wynikajacym z
powtornego mrozenia nie dosc, ze mialaby klopoty, to jeszcze i klientow by
stracila sporo. "Wizualnie" i dotykowo ryba nie wygladala na rozmrozona,
wiec bez wiekszych obaw wrzucilam do zamrazarki.

Naciac sie mozna niestety wszedzie, nie tylko w super i hipermarketach.
Nie zapomne jak kilka dobrych lat temu w pobliskich delikatesach byl
"traktowany" krolik, oferowany w calosci (wraz z sierscia). Bylo to przed
Swietami Wielkanocnymi. Poniewaz codziennie robilam tam zakupy, mialam
okazje widziec jak przed zamknieciem sklepu krolik ląduje w szafie z
mrozonkami, ulozony bezposrednio na samym ich wierzchu, a potem po otwarciu
sklepu wraca do wystawki z wedlinami... A ja wtedy jeszcze bylam na tyle
durna, ze nie zglosilam tego do Sanepidu.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

345. Data: 2015-02-18 20:13:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> braku wiedzy (oczywiście)

Ależ było to oczywiste od początku :-)

346. Data: 2015-02-18 20:15:24

Temat: Re: Odp: Odp: Jaką patelnię lupić?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Feb 2015 20:04:44 +0100, @ napisał(a):

> [...]
> powtornego mrozenia nie dosc, ze mialaby klopoty, to jeszcze i klientow by

Iiitam, no a czy "Gerber" stracił choć trochę klientów po TAKIEJ aferze z
MOM w słoiczkach dla niemowląt? - ani na jotę, ludzie jak kupowali, tak
kupują, dają swoim dzieciom, bo CHCĄ wierzyć i wierzą, że teraz to już samo
najlepsze mięsko tam jest pakowane, a jakże. A pani z budki "zwaliłaby"
winę na pośrednika i ludzie dalej by kupowali - własnie dlatego, ze ona "od
wieków" i takie tam.

Może to byl WYPCHANY królik ;-PPP

347. Data: 2015-02-18 20:15:34

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ci, co posiedli Wiedzę Na Każdy Temat, życie mają nielekkie.
> Mogą na przykład od dobrych kilku lat zjadać pomidory
> z paskudną zieloną piętką, korkowate, niewybarwine
> oraz bez smaku. Bo to są ich pomidory, w trudzie zdobyte.
> A ich są zawsze najlepsze.

Jesteś okrutny :-)

348. Data: 2015-02-18 20:25:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Mądry wie, co mówi, głupi mówi, co wie.
> A im więcej mówi, tym więcej niewiedzy ma do zagadania.

Ja znam lepsze :-)

"Better to remain silent and be thought a fool
than to speak out and remove all doubt."
- Abraham Lincoln

A przytaczam w oryginale, bo próba tłumaczenia
na nasze wyszła mi bardzo niezręcznie i pokracznie... :-)

349. Data: 2015-02-18 20:29:55

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Nie ma specjalnego papieru na patelnię, ale jak trochę dłużej o tym
> tutaj popiszemy, to może jakiś producent w końcu na to wpadnie. ;)

Już wpadł. Znalazłem taki, specjalnie przeznaczony na patelnię:

http://www.branopedia.de/showpic.html?id=462&nr=2&p=
art&wh=650,486

> To naprawdę nie musi być żadne cudo, "papier do pieczenia" wystarczy.

O nim piszą, że cudo. Nawet podkreślają, że specjalnie zadrukowany.

> [...]
> popieprzony, lekko skropiony cytryną. Na prostokąt papieru nałożyłam
> rybę i zakryłam (prostokąt papieru złożony tylko na jeden raz, wsunięta

To już inny przypadek. Jeśli ktoś chce rybę zawijać -- jeszcze inny.

Jarek

--
-- Stirlitz, co jest lepsze: radio czy gazeta? -- zapytał podejrzliwie Mueller.
-- Gazeta, w radio nie zawiniesz śledzia -- odparł spokojnie Stirlitz.

350. Data: 2015-02-18 20:33:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

@ pisze:

> [...]
> Bylo to przed Swietami Wielkanocnymi. Poniewaz codziennie robilam
> tam zakupy, mialam okazje widziec jak przed zamknieciem sklepu

No ale przecież miał futro!

Jarek

--
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?