Re: Jaki zbiornik do hydroforu ?

Data: 2008-04-03 21:26:50
Temat: Re: Jaki zbiornik do hydroforu ?
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu>

news:47F480B3.5010600@supermedia.pl...
> a ja przez podobny okres i dla prownywalnego obszaru
> i tez codziennie po kilka godzin i uzywam takich pomp
> phttp://allegro.pl/item338937104_pompa_asgatec_gp_80
0_najtaniej_.html
> Radza sobie doskonale z zasilaniem 30-40 mikrozraszaczy .

Świetnie. Taka tania i spisuje się nieźle.

> Jakie cisnienie robocze daje Twoja pompa Wilo?
> Te Asgateci maja 4,0 Bary i podlewałem z tej pompy wezami 3/4'dlugosci
> 100mb.

W tych pompach ważna jest charakterystyka ciśnienia i wydajności.
Moja pompa to MHI 403.

http://picasaweb.google.pl/leszekse/Pompa02/photo#51
85126822435244978

Mikrozraszacze pracują dobrze przy zasilaniu 2,5 atm, czyli dla tej pompy
będzie to wydajność ok. 4 m3 na godzinę. Trzeba tak dobrać ilość zraszaczy,
aby te dane się zgrały. Praktycznie wydajność będzie mniejsza, zależna od
spadku ciśnienia na dopływie.

Bardzo tani hydrofor jest tu:
http://allegro.pl/item339089581_hydrofor_asgatec_hw_
1200_inox_promocja_.html

Sama pompa o mocy 1200 wat dobrej firmy jest kilka razy droższa. Ciekawe,
czy można gdzieś znaleźć charakterystykę. Dane ze strony nie są bardzo
zachęcające. Wydajność jest zawsze podawana maksymalna, czyli praktycznie
przy swobodnym wypływie. Ta pompa ma 4 m3 na godzinę. Moja pompa dla
porównania (widać na wykresie) ma około 8 m3 na godzinę.
Za to wysokość podnoszenia ma 50 m, a moja tylko ok. 33. Zupełnie inna
charakterystyka, dużo bardziej stroma. Ja dobierałem pompę o charakterystyce
jak najbardziej płaskiej, żeby przy zapychaniu się dysz zraszaczy nie
wzrastało znacznie ciśnienie i nie rozrywało instalacji.

Pozdrawiam
Leszek