Re: Kompleks malego penisa

From: Quasi <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kompleks malego penisa
Date: Sat, 09 Sep 2006 16:47:01 +0200
Sender: quasi_idg@uzytkownicy_idg

Hania napisał(a):

> Quasi, jesli w ten sposob rozmawiasz z ludzmi, to nie dziw sie, ze potem
> traktują Cię jak chama, ewentualnie jak jarzącego inaczej

To co, w imie czyichs urojen na temat mojej osoby mam przemilczac
oczywista prawde, majaca findamentalne zanczenie dla tematu dyskusji?

> chyba zartujesz.

Ani odrobine.

> Nie zauwazyles, ze dzis kobiety utrzymuja sie same? (...)

Od bardzo niedawna (100lat?) i w we wzglednie bardzo niewielu
spolecznosciach. Dla ewolucji nie ma do zadnego znaczenia - kobieta
wyewoluowala tak, by wyludzac opieke od mezczyzny, do tego jest
biologicznie przystosowana. [ http://tinyurl.com/jekue ]

> rozwin proszę: do czego by moglo?

Hmmm...

1) Przyjemnosc seksualna/orgazm motywowal kobiety do zdradzania stalych
partnerow, co bylo dla nich biologicznie oplacalne (z wielu wzgledow).

2) Do utrzymywania relacji spolecznych z innymi czlonkami hordy - gl z
innymi kobietami (seks lesbijsk). Tak, jak to ma miejsce obecnie u
szympansa karlowatego Pan paniscus.
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Bonobo#Social_behavior ]

3) Do selekcjonowania partnerow, gdzie wyznacznikiem jakosci samca byla
jego sprawnosc seksualna, vide np. [ http://tinyurl.com/nbars ].

> nie tylko o biologii piszemy. Z reszta: uwarunkowania spoleczne, wychowanie
> prowadza tez do zmian w odczuwaniu. Kobiety uprzedzone w dziecinstwie, ze
> seks jest brudny/zly maja trudnosc w osiagnieciu orgazmu.

Niewykluczone, ale nie znam takich danych. Ty znasz?

> Brak seksu zas powoduje, ze babsko bywa dla otoczenia upierdliwe - pewnie
> wiec zachodza zmiany biochemiczne

To, ze brak partnerki seksualnej wywoluje frustracje, spedek samooceny i
antyspoleczne zachowania u mezczyzn, to udowodniono. I pasuje to do
hipotez stawianych przez psychologie ewolucyjna.

O analogicznym efekcie u kobiet nie slyszalem. Masz jakies dane na
poparcie swojej smialej tezy?

> ale skad Ci sie wzielo, ze owa wieksza zdolnosc kiedys byla???

To wniosek z faktu, ze w obecnej populacji ludzkiej istnieje spore
zroznicowanie pod wzgledem zdolnosci osiagania orgazmu przez kobiety i
sa dowody na znaczacy udzial w tym zjawisku polimorfizmu genetycznego.

Dla wyjasnienia tego stanu rzeczy mozna zaproponowac 3 hipotezy:
1) zdolnosc do osiagania orgazmu przez kobiety jest ewolucyjnie nowa
cecha i jeszcze nie zdazyla sie zafiksowac w populacji;
2) taki stan rzeczy jest wynikiem *polimorfizmu zrownozwazonego
(balancing selection);
3) cecha dawniej byla zafiksowana, lecz z powodu rozluznienia
konserujacej presji selekcyjnej zaczela ulegac degeneracji.

Hipoteza 3. jest najprostsza i najbardziej prawdopodobna, wiec wg
kryteriow metodologii nauk przyrodniczych (w tym "brzytwy Ockhama"), to
ja nalezy roboczo przyjac.

(...)

> czy Ty naprawde taki tępy jesteś, ze trzeba Ci to samo 7 razy mowic?
> nie ma, co wolę, wolę I_to_I_to od jednego_LUB_drugiego

Alez wiem, to oczywiste. Chodzilo mi o to, kiedy latwiej osiagasz orgazm
- podczas waginalnej penetracji czy podczas cunnilingus?

(...)

> zwaz na wypowiadane przez samego siebie slowa, sam sie bowiem podkladasz:

Nic takiego nie widze.

> najpierw piszesz o odosobnieniu moich opinii, potem o czytelniczkach
> Tiny...których jest masa (moze wiekszosc),

Tiny i tym podobnej prasy szmatlawo-brukowo-kolorowej, z tabloidami typu
"Fuckt" na czele (najwiekszy naklad w Polsce sposrod czasopism)...

> ale nie_czytelniczek (tu: osob
> kierujacych sie wlasnymi preferencjami a nie podążającymi za modami)

Hola, hola.. Twoje twierdzenie "[nie_czytelniczka szmatlawcoe] =>
[kieruje sie wlasnymi preferencjami i nie podaza za modami]" jest
calkowicie nieuprawnione.

Nawet kobiety, ktore ni czytaja tego typu chlamu moga podazac za modami,
takimi jak "unkt G", chociazby...

> tez jest wiele,

Takich, co mysla racjonalnie (sceptycznie, zgodnie z metodologia
naukowa, krytycznie podchodza do medialnej papki itd.)? Raczej niewiele.

> wiec o odosobnieniu nie ma mowy.

Manipulujesz:

1. Nie napisalem "odosobniona" lecz "dosc odosobniona".

2. Stwierdzenie "dosc odosnobniena" nie dotyczylo rzekomego "nie
ulegania modom z Tin" przez Ciebie, lecz Twojego twierdzenia*** jakoby z
czytania Tin itp. sie wraz z wiekiem wyrastalo... Ze w pewnym wieku juz
sie tego nie czyta i uwaza sie to za belkot. Sadze, ze w tym twierdzeniu
jestes akurat dosc odosobniona - wiekszosc czytelniczek takiej prasy
nigdy (w okresie swej aktywnosci seksualnej) z niej nie wyrasta.

***
"wiesz, w pewnym wieku
1.Tiny sie nie czyta, bo to belkot straszliwy"

> Nie wiem tez, skad Ci przyszlo do
> glowy, ze siksy czytające czytadła dla siks i kur domowych sa tak podatne na
> wszelkie nowinki promowane przez owe pisma.

Logika: gdyby nie byly, pisma by o nich nie tabily i
komercyjno-marketingowy mechanizm kreowania i eksploatowania mod by nie
dzialal. A dziala swietnie.

> Zwaz np. ze pisma te bardzo promują obraz dzisiejszego mezczyzny w formie
> zniewiescialej ciapy zwanej "metro"

Niczego takiego nie zauwazylem, choc prawde mowiac nie wglebialem sie w
tego typu literature poza tym, co widuje na reklamowych bilboardach i
czasem przejrze czekajac u fryzjera... Masz jakies deowody na poparcie
swojego twierdzenia?

Jesli nawet to prawda -> "wyjatek potwierdzajacy regule"...

(ciach) pozbawione tresci inwektywy

> w Twoim wieku wierzysz w niepodwazalne teorie i swiecie wierzysz w artykul na
> jakiejs stronie? Serio nie masz instynktu, tylko powolujesz sie na jakis
> belkot? Moze za duzo po prostu jarasz?

Obnazasz straszliwa, wolajaca o pomste do nieba ignorancje... Rece
opadaja...

To co przytoczylem, to nie "artykul na jakiejs stronie" tylko publikacja
naukowa w jednym z najbardziej prestizowych czasopism medycznych British
Medical Journal http://en.wikipedia.org/wiki/BMJ#Impact_and_Readersh
ip !

W celu wyjscia z tak cuchnacego bagna ignorancji radze zapoznac sie z
niniejszymi artykulami:
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Peer_review ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_journal ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Impact_factor ]
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method ]

> cytowaną pracę traktuję z poblazliwoscia

Bos ignorantka i arogantka.

> tak, jak Twoje beblukanie (ktorego
> nie potrafisz dowiesc ani nawet podeprzez artykulem z netu) nt. recesji
> orgazmu u kobiet.

Bos ignorantka i arogantka.

I potrafie udowodnic oraz podeprzec artykulem z netu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Orgasm#The_evolutionary
_purpose_of_orgasms

> to piszesz bez sprawdzenia?

Sam sprawdzalem juz dawno (i nic nie znalazlem), a dokladnie to
sprawdzili naukowcy do ktorych publikacji Cie odeslalem.

> Fajnie NB podchodzisz do seksu: dziewczyna rozpalona, a Ty w tym czasie
> pamietasz o tym, by odpisac na grupie, co tam znalazles. Amazing

A coz to za problem? Mam dobra pamiec ;-)

pozdrawiam
Quasi

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky