Re: Koniec roku to o ocenach ;-)

Date: Fri, 13 Jun 2008 12:43:55 +0200
From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)

Agnieszka wrote:

> takiej sytuacji: zdolny uczeń, naprawdę zdolny, wybijający się wśród
> rówieśników(...) Ale notorycznie nie odrabia lekcji. Pytany dlaczego -
> odpowiada, że to proste jest, za łatwe, nudne, zwyczajnie zapomina, bo
> to taki banał. Odpytywany na lekcji przy tablicy z zadań domowych bez
> problemu w locie je rozwiąże.

Taki uczeń to nie obrobiony brylant. Jeśli nie zostanie zmuszony do
pracy i systematyczności - zmarnuje się. W pewnym momencie nie
zauważy, jak zadania przestaną być "banalne" ale dalej nie będzie ich
odrabiał - robiąc sobie zaległości w nauce. Uważam, że takiego ucznia
trzeba nawet bardziej cisnąć od przeciętnego, ale też dawać mu
trudniejsze zadania. Jeśli nauczyciel tego nie robi - porozmawiać
z nauczycielem i poprosić o to, wysłać chłopaka na jakieś kółko
zainteresowań z danego przedmiotu, podsuwać jakieś ksiażki bardziej
zaawansowane od podręcznika...

Pozdr,
--
ŁK