From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <4850335c$0$15010$f69f905@mamut2.aster.pl> <g2qae0$68t$1@news.onet.pl>
<g2rd82$cei$1@news.onet.pl> <g2rf4u$16g$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<g2rpsn$df7$1@news.onet.pl> <48517d96$0$15109$f69f905@mamut2.aster.pl>
<6...@m...cs.put.poznan.pl>
<48544808$1@news.home.net.pl>
<1...@m...cs.put.poznan.pl>
Subject: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)
Date: Sun, 15 Jun 2008 18:14:17 +0200
Lines: 58
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
NNTP-Posting-Host: 89.79.110.249
Message-ID: <48553ffb$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1213546491 89.79.110.249 (15 Jun 2008 18:14:51 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: k...@g...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:36700
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Maseł"
>> Brak egzaminów komisyjnych dla oceny wyższej, niz niedostateczny.
> Serio?
> Czyli cos sie zmienilo w tej materii przez ostatnie 15 lat (z czasow
> swojej nauki to pamietam u kologow i zaliczenia 4->5 i 2(mierny)->4)?
Serio i to parę razy się zmieniało. Aktualny stan prawny dość dobitnie
wyraził Szerr, moge tylko potwierdzić.
>
> To oznaczaloby, ze uczen nie ma szansy na odwolanie sie i udowodnienie, ze
> on jednak umie na ocene wyzsza niz ta, ktora dostal od nauczyciela?
> W koncu ocena koncowa oznacza, ze uczen opanowal jakis zakres materialu i
> juz.
Dokładnie, żadnych szans na podważenie oceny, za wyjątkiem błedów formalnych
w samym trybie wystawienia. Podważenie merytoryczne nie mieści się w
obecnych przepisach.
>
> O ile pałę za brak zadania domowego jestem w stanie zrozumiec (sam
> niejedna z tego tytulu dostalem), to piatke na koniec roku musi dostac
> uczen ktory opanowal tyle ile wynika z zalozen programowych (mozna go
> oczywiscie szykanowac jakims dodatkowym zaliczeniem, bo: "z ocen
> czastkowych nie wychodzi").
>
Hmmm - szykanować. Czemu tak... wrogo? Uczeń nie wróg, żeby go nękać. :)
Oceny cząstkowe mogą na przykład wskazywać na braki w opanowaniu określonego
materiału lub umiejętności. 'Jakieś dodatkowe zaliczenie' pozwala uczniowi
wykazać, że braki owe uzupełnił i na ocenę celującą zasługuje.
> Osobiscie szukalbym w:
> - regulaminie szkoly,
> - "szkolnym systemie oceniania" (ten system to wogole ciekawie w googlu
> wyglada),
> - czy jakis ustawach
> prawa do tego zaliczenia komisyjnego...
>
Lektura statutu zawsze się przydaje, ale jak zauwazył już przedmówca, takie
uregulowania będą działały o tyle, o ile nauczyciel prowadzący zajęcia
zgadza się na takie rozwiązanie, ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem
wyższym, niż wewnątrzszkolne systemy oceniania, ustalona przez niego ocena
jest ostateczna.
> A ponizej kilka kwiatkow z:
> http://prawa-ucznia.pl/front/index.php/o-bpuir/dekla
racja-praw-ucznia-i-rodzica/
>
(ciach bełkot)
Jako Rzecznik Praw Rzeczników i Niedorzeczników stoję na stanowisku, że
prace domowe powinni odrabiać wszyscy obecni w domu, co pozytywnie wpłynie
na jakość i częstotliwość kontaktów międzyludzkich. :DDDDD
Możesz mnie cytować, tylko nie zapomij podkreślić kapitalikami mojej
funkcji. ;)
Twoje osobiste zdanie liczy się dla mnie o niebo wyżej niż wypociny
Olędzkiego, bo przynajmniej nie próbujesz udawać kogoś, kim nie jesteś.
EwaSzy
|