Re: Kruche ciasto na tarty, inne na ciastka lub mazurki

Data: 2003-10-14 19:51:34
Temat: Re: Kruche ciasto na tarty, inne na ciastka lub mazurki
Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl>

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:

> Ciasto kruche nie ma prawa wyrastac. Powinno byc plaskie, cienkie i kruche.
>
> Dobre nie-slodkie kruche ciasto robi sie tak:
> 100 gram masla
> 160 gram maki (1 szklanka)
> 3 ugotowane na twardo zoltka
> 1 lyzka kwasnej smietany
> 1-2 lyzki wody
Ile Ci z takiej ilosci skladnikow wychodzi tego ciasta?
> [...]
> najmniej ciepla przekazac ciastu. Skropic druga lyzka wody, jesli jest
> za suche. Ciasto nalezy zarabiac palcami tylko tyle, zeby nie bylo widac
> suchej maki i wygladalo, jak kruszonka. Schlodzic 20 minut w lodowce lub
> 5 minut w zamrazalniku. Rozkruszyc na dnie formy i szybko wylepic tymi
> kawalkami forme - powinno byc nie-gladko wyrobione i powinno byc widac
> kawalki masla. Schlodzic znow. Wstawic do bardzo goracego pieca na
> najwyzsza polke i pilnowac. Jak tylko brzegi zmienia kolor, ciasto jest
> gotowe. Schlodzic przed wlaniem nadzienia. Mozna z tego robic quiche lub tarty.
A to Ci technika - ja zawsze lapska pcham i moze rzeczywiscie za duzo
swojego ciepla mu oddaje. Acha i same zoltka da sie utrzec na taki
piasek? Czy z jakas domieszka bo ja nie wiem i nie widzialam czegos
takiego nigdy.

--
Justyna - walkie!

Justyna - walkie!