Re: Lektury w gimnazjum

Data: 2011-09-23 11:10:27
Temat: Re: Lektury w gimnazjum
Od: medea <x...@p...fm>

W dniu 2011-09-23 09:55, Qrczak pisze:

> Absolutnie się zgadzam z Medeą. W VII klasie Dziady były, część II
> obowiązkowo, IV jako lektura nadobowiązkowa. A w VIII musiałam
> przeczytać Pana Tadeusza. Całego.

Jeszcze wyjdzie na to, że do jednej klasy chodziłyśmy.

> Cały czas mówimy oczywiście o "Dziadach części II, gdzie nie ma tej
>
> Etam... Hary Potery są cięższe, a jakoś dzieciaki czytają.
> Forma Dziadów vol. II jest tak prosta i urocza, że nie rozumiem, jak
> można z nich rezygnować.

Część II jest po prostu piękna. Aż chyba ją sobie odświeżę pod wpływem
tej dysputy.

> Opisy z Pana Tadeusza już w V klasie. W VI Świtezianka była, na pamięć
> się uczyłam, więc pamiętam.

"Ach, jakiż młodzieniec piękny i młody, ach jakaż to przy nim dziewica!"
(cytat wygrzebany z czeluści pamięci, więc proszę się nie czepiać)
O "Pani Twardowskiej" żem zapomniała była! A też na pamięć wkuwaliśmy,
może bym nawet wyrecytowała po lekkiej powtórce. ;)

Ewa