Re: Lotnictwo

From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Lotnictwo
Date: Wed, 18 Sep 2013 21:42:51 +0200

W dniu 2013-09-18 13:02, Chiron pisze:

> ??? Nie kumkam, poważnie. Jednak mogę Cię zapewnić- nie obciążam Cię
> odpowiedzialnością za to.

Ależ właśnie to robisz, mówiąc, że w coś Cię usiłuję wepchnąć. A ja
nawet nie mam przecież takiej możliwości.

> Tak

> Nie czuję się tak- znów przekręcasz.
> Ty_starasz_się_mnie_w_takie_ramy_wepchnąć.

O właśnie. Ja tylko odbieram Twój światopogląd i daję Ci informację
zwrotną. A że Ty wizualizujesz ją sobie jako głupawego bigota, to już
nie mój w tym udział, ja takiego określenia nie użyłam.

> [...]
> jak to fajnie mieć kilku rodziców- pisałem to. Wymyślenie nazwy "rodzina
> patchworkowa" mnie bardzo przypomina popularny chwyt handlowy. Jak coś
> jest bublem, nie sprzedaje się- to się wymyśla chwytliwą nazwę. Podobnie
> tu: rodzina rozbita- czyli de facto patologiczna, plus druga podobna- to
> przecież da nam i tak rodzinę patologiczną. I taką rodzinę nazwano
> "rodzina patchworkowa".
> Jeśli się z czymś nie zgadzasz- to są dwie możliwości: albo masz rację
> albo jej nie masz. No ale w takim razie pokaż mi proszę, w czym się mylę.

Celowo cytuję wszystko, żeby nie było, że tendencyjnie wycinam.
Nie jestem w stanie nadążyć za bałaganem w Twoich myślach, takie
"everything at once". Od początku (wątku ze Smerfami) nie wiem, o czym
Ty właściwie chcesz rozmawiać, bo już nawet zacząłeś dziwnie - czy
przeszkadza Ci nazewnictwo (patchwork) jako zapożyczenie i widzisz w nim
językowego potworka zagrażającego naszemu językowi, czy chcesz rozmawiać
o samym zjawisku (rozwodów i rodzin "zszywanych"), czy o propagandzie
(zauważ, że ja raczej niepochlebnie wypowiedziałam się o niej, nazywając
moralizatorskim smrodkiem)? Wydaje mi się, że rozmawiamy o jednym, a
nagle okazuje się, że ja coś pomijam. Na dodatek dopadasz mnie w innym
(tym) wątku i zarzucasz mi brak patriotyzmu i że pluję ofiarom w twarz.
Być może po prostu chcesz trochę ze mną pogadać, a te wszystkie
przeskoki mają służyć podniesieniu poziom emocjonalnego dyskusji? Ale
nie ze mną te numery, Bruner. I to Cię wkurza najbardziej, dlatego
zostałam Judytką. :)

Ewa