Re: Makaron spagetti

Data: 2005-01-04 14:01:32
Temat: Re: Makaron spagetti
Od: "plitkin" <p...@i...pl>

> Ja poprosze o szczegoly!

Wiesz co - szczerze mowiac dokladnego przepisu nie znam, gdyz mi to zawsze
mama robila i ja to uwielbiam. Wiem jak wyglada i smakuje ;-) Ale gdybym
teraz mial sam robic pewnie bym zrobil tak (i napewno by wyszedl - moze
ewentualnie bym troche udoskonalil technike z czasem):

Surowe miesko mielone (ale nie kupowane, tylko sama musisz zmielic) + cebula
+ rozmoczony chleb (ale mocno odcedzony z wody pozniej (wycisniety))+ sol,
pieprz. Mieszasz to wszystko jak na kotlety. Kladziesz na rowna powierzchnie
kawalek gazy lub folii alu lub zwyklej. Albo papieru jakiegos. Na tym robisz
z tego miesa jeden duzy placek (ugniatasz) o gr. ok. 1-1,5 cm. Placek
powinien byc raczej podluzny owal. Na srodek kladziesz wzdloz wiazanke
ugotowanego zimnego makaronu -spagetti (wczesniej makaron zmieszalbym z
maslem zeby sie nie sklejal zabardzo). Bierzesz folie/gaze z dwoch sron i
zawijasz tak, zeby u gory bylo zlaczenie. Posmarowalbym zlaczenie jajkiem
(na wszelki wypadek - zeby sie nie rozkleilo). Wychodzi taka podluzna
rolada. Tto wszystko bym ostroznie prezwrocil szwem do dolu na jakas
posmarowana olejem patelnie (czy forme czy cos w czym pieczecie),
posmarowalbym jajkiem, obsypal obficie bulka tarta i piekl w piekarniku przy
180 st. az miesko bedzie gotowe (znajac zycie - jakies 30-50 min).
To jest PYCHA. Ja lubie nawet na zimno! Kroisz pozniej to wszystko jak
normalna rolade, tylko grubiej - jakis 1,5 -2 cm. Jak wystyga - mniej sie
rozwala.

http://www.makwo.ru/makvo/recipes/recipes06.htm Tu foto jak to mniej wiecej
wyglada.