Re: Makaron spagetti

Data: 2005-01-06 12:53:34
Temat: Re: Makaron spagetti
Od: "plitkin" <p...@i...pl>

> co trudniejsze wyrazy, przetłumacz "od ręki". Plizzzz :-) Areta

To podaje przepis na "Jeżyki" - szybko, pysznie.

Najpierw opisze po polsku jak ja to ribie, pozniej postaram sie poszukac
zdjecia.

Wiec "jeżyki" - to takie kotleciki z ryżem. Nazwa pochodzi od tego, ze w
gotowych jeżykach ryz sterczy jak igielki u jeza.

Bierzemy miesko mielone surowe. Gotujemy ryz dlugoziarnisty do stanu "troche
twardawy".
Miesko zaprawiamy cebulka i tym co lubimy (przyprawy). Bierzemy sporo tego
ugotowanego, ale juz zimnego, ryzu (ale wagowo pewnie troche mniej niz miesa
wyjdzie - ja wszystko na oko robie) i miezamy jak na golabki. Z powstalej
masy formujemy okragle kulki-kotleciki o wymiarze tak na oko jak male jablko
lub mala pomarancza. Ukladamy to zaleznie od ilosci obok siebie (ciasno,
zeby dotykaly) - na patelni zeliwnej lub w formie jakiejs do zapiekania i
pieczemy az do gotowosci (temp. ok. 180 st - zeby nie przesuszyc). Czasem ja
podlewam pare lyzeczek wody w trakcie pieczenia - zeby nie byly suche
(zaleznie od mieska - wszystko "na oko").
No i gotwe! Ja lubie bez sosu, ale sporo osob zalewa to sosem grzybowym albo
takim "miesnym". Niektorzy dodaja surowe jajko do tego surowego farszu -
zeby sie lepiej sklejalo. Ja nie dodaje, bo jajek nie lubie.