Mięso puchnie

11. Data: 2017-09-18 22:30:40

Temat: Re: Mięso puchnie
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-18 o 20:42, t...@g...com pisze:
>> Skurczybyk -- ten może się nada?
>>
>> --
>> Jarek
> Zimne nóżki ze skurczybyka ?
O! zimne nóżki chyba zrobię, ale z kopytek świniaka.

--
animka

12. Data: 2017-09-18 22:44:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@g...com> wrote:

> To niestety prawda. Zdaje sobie sprawę że tak robią. Ale skąd wziąć sprawdzone
miejsca ?

Jak sama nazwa "sprawdzone" wskazuje - sprawdzać. Czyli zmieniać do skutku.
Ja już tu kilka razy pisałam, ze kupuję mięso tylko w sieci sklepów
miesnych dwóch lokalnych (!!!) producentów Kamiński lub Zychowicz.
Trzeba wybierać mięso z lokalnych ubojni i zakładów przetwórczych. Mięso w
hipermarketach jest noname.

> Kupuję to co najmniej napompują a i tak nie jestem w stanie telepatycznie
> sprawdzić ile tego wlali.)
>
> off topic: To co piszesz ma swój urok. Może ja tego po prostu nie doceniam ? ....))

Może to zależy tylko od Twego nastawienia?

> Odpowiedz tak żebym rano przed pracą czytając twoją ciętą ripostę nie
> musiał zbytnio wysilać się nad lepszą ripostą i żeby śniadanie jak zwykle
> smakowało. Będę wdzięczny. Pozdrawiam.)

Jak wyżej... Zmień nastawienie, śniadanie od razu zacznie smakować lepiej.

--
XL

13. Data: 2017-09-19 08:24:48

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 18 września 2017 22:35:11 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

> O! zimne nóżki chyba zrobię, ale z kopytek świniaka.
>
> --
> animka

To specjalność warszawska. Kiedykolwiek jestem u moich przyjaciół w W-wie to zawsze
próbuje tego specjału. W Wielkopolsce nie ma (a szkoda) takiej tradycji. Tu jest
raczej gzik z pyrami, a w dobre dni szneka z glancem na podwieczorek...))

14. Data: 2017-09-19 08:28:41

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Może to zależy tylko od Twego nastawienia?

To bardzo mądra i cenna uwaga. Więc uważaj...))

15. Data: 2017-09-19 09:27:14

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...com wrote:

> [...]
> tradycji. Tu jest raczej gzik z pyrami, a w dobre dni szneka z glancem na

Jak nie ma, jak jest? Tylko na Wielkopolsce to się galat nazywa.

J.

www.kontestacja.com

16. Data: 2017-09-19 11:23:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.09.2017 o 09:27, krys pisze:

> Jak nie ma, jak jest? Tylko na Wielkopolsce to się galat nazywa.

U mnie mówiło się galaRt. To wprawdzie nie Wielkopolska, ale po
sąsiedzku - Kujawy.

Ewa

17. Data: 2017-09-19 11:31:13

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> U mnie mówiło się galaRt. To wprawdzie nie Wielkopolska, ale po
> sąsiedzku - Kujawy.

Galat jest "z drugiej strony", z pogranicza Wielkopolski i Dolnego Śląska. A
na Lubelszczyźnie je sie galaretę.
Chyba sobie zimne nóżki wyprodukuję...

J.

www.kontestacja.com

18. Data: 2017-09-19 11:43:21

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 19 września 2017 11:31:15 UTC+2 użytkownik krys napisał:

> Galat jest "z drugiej strony", z pogranicza Wielkopolski i Dolnego Śląska. A
> na Lubelszczyźnie je sie galaretę.
> Chyba sobie zimne nóżki wyprodukuję...

No już dobrze ! Jestem pod ścianą.
Chociaż uczciwie przyznaję, w życiu zimnych nóżek u siebie nie jadłem..)) Jocie, idź
do jakiejś knajpy i spróbuj zamówić zimne nóżki (patrz galart w Wielkp.). Popatrzą
się na Ciebie co najmniej dziwnie. Jestem tego pewien. Nie ma u nas takiej tradycji.
Niby to ludzie jedzą w przeświadczeniu że ze względu na zawartość żelatyny chroni to
przed osteoporozą ale w mojej rodzinie i rodzinach moich znajomych bardzo rzadko to
występuje dlatego Warszawa kojarzy mi się z zimnymi nóżkami (pysznymi) i jeszcze z
czymś tam ale zapomniałem nazwy.))

Dla mnie normalnością jest olej lniany o smaku sznurka.

19. Data: 2017-09-19 13:00:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@g...com> wrote:

> To bardzo mądra i cenna uwaga. Więc uważaj...))

Nie przeceniaj mojego. Nastawienia. Bo mam zdecydowanie olewawcze.

--
XL

20. Data: 2017-09-19 13:03:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...priv.pl> wrote:

> Galat jest "z drugiej strony", z pogranicza Wielkopolski i Dolnego Śląska. A
> na Lubelszczyźnie je sie galaretę.
> Chyba sobie zimne nóżki wyprodukuję...

Galareta. // i Polszczyzna!
Galaretę robię na każde święta. Ja lubię wersję bogatą w mięso, gdzie wywar
jest tylko spoiwem, ale znam domy, gdzie je się czystą, tj. bez mięsa,
klarowną.

--
XL

sliwki - biały osad