Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Paulinka <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Mleczny falsyfikat.
Date: Sat, 17 Sep 2011 23:17:12 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 61
Message-ID: <j532or$ltj$12@node2.news.atman.pl>
References: <j9jxmr0lwgdm.qibkta4ju5r3$.dlg@40tude.net> <j50ir2$dlt$1@news.onet.pl>
<5iuedx82zxwi.ptlievib17j8$.dlg@40tude.net>
<j530hd$ltj$5@node2.news.atman.pl>
<1ohof8yst2ap8$.zslwegtu3wrd.dlg@40tude.net>
<j531pt$ltj$9@node2.news.atman.pl>
<1h7eqqtsknc9m$.r7r34zwwagvx$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: nat3.finemedia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1316294236 22451 188.122.20.27 (17 Sep 2011 21:17:16
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Sep 2011 21:17:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <1h7eqqtsknc9m$.r7r34zwwagvx$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.kuchnia:337974 pl.soc.dzieci:587391
Ukryj nagłówki
Ikselka pisze:
> Dnia Sat, 17 Sep 2011 23:00:41 +0200, Paulinka napisał(a):
>
>> Ikselka pisze:
>
>>> Niekoniecznie.
>>> Raz w supermarkecie wzięłam do ręki masło u/znanego producenta, które
>>> czasem kupuję i już dobrze znam. Cena też ta sama, co poprzednio.
>>> Po wzięciu kostki do ręki poczułam jej dziwną płaskość. To mnie
>>> zastanowiło, bo kiedy masło leżało na półce, wyglądało jak zwykle - wymiary
>>> widoczne dla klienta się nie zmieniły. Spojrzałam na oznaczenie masy i
>>> zobaczyłam tam 175g zamiast poprzednio kupowanych w tej cenie 200!
>>>
>>> Podwyżka ceny zatajona przed mało uważnym klientem.
>>> Jak to nazwać? - ja nazywam to oszustwem. A Ty?
>> Też, ale...
>> Ja się nauczyłam, że to co nam się wydaje oczywiste w przypadku żywności
>> w cale takie nie jest. Gramatura margaryny i milion innych rzeczy. To my
>> się czujemy oszukane, bo wiemy o co chodzi, a milion innych konsumentów
>> nie wie. I nic tak naprawdę nie traci.
Świadomy konsument CZYTA etykiety. Laik wydaje pieniądze.
> Jak to nic? - tracą pieniądze, które wydali w DOBREJ intencji zapłaty za
> prawdziwe mleko oraz za masło o wadze 200 g a nie 175! Tymczasem ich DOBRA
> intencja spotyka się ze ZŁĄ intencją producenta, celowym działaniem na ich
> szkodę.
>
>
>> A na tym zarabiają producenci, na
>> niewiedzy konsumentów.
>
> I to jest uczciwe?
Nie. Płacą (ci konsumenci) słono za własną naiwność i głupotę.
>>> Ogarnęła mnie taka wściekłość, że miałam ochotę prasnąć tym masłem o
>>> ziemię. Oczywiście odłożyłam jednak masełko tak jak było, zwracając przy
>>> okazji uwagę starszej pani także zainteresowanej tym masłem, zeby go nie
>>> kupowała.
>>> Ja i ona już NIGDY nie kupimy tej marki masła.
>> Ja się na wielu produktach rozczarowałam. Ostatnio mi ojciec kupił w
>> Carrefourze schab z niemieckiej świnki, wyrzuciłam 2 kg mięsa. Nie wiem,
>> czym było karmione, ale szok gastronomiczny.
>
> To akurat sprawa JAKOŚCI, a nie oczywistych machlojek cenowych producenta
> polegających na manipulacji masą lub składem w sposób niezauważalny dla
> klienta. Byc moze to mięso było w supermarkecie poddane "odświeżeniu" -
> słyszy sie o takich praktykach, dlatego nie kupuję mięsa w supermarketach.
> Ale możliwe, że to producent oszukiwał - karmiąc świnie paskudztwem.
> Tak czy inaczej oszustwo też.
Paskudztwo jest, ludzie kupujący to coś są, interes się kręci. Stop może
powiedzieć ktoś, kto ma dużo czasu, energii i determinacji, żeby to
przeciąć. Mi się nie chce. Jak ktoś jest głupi, to niech głupio je.
--
Paulinka
|