Młody piernik

11. Data: 2017-09-22 08:15:18

Temat: Re: Młody piernik
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym zamiast oleju i to rzepakowego wstrętnego wolała dać masło.

Wstrętny jest słonecznikowy. Rzepakowy to produkt z naszej strefy
geograficznej i należy go jeść, tak jak i lniany.

--
XL

12. Data: 2017-09-22 14:25:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Pierwsze co mi gugiel dał w podpowiedziach:
>
> https://www.bbcgoodfood.com/recipes/2277635/vegan-ba
nana-bread

> Też zalecają spierniczenie przyprawami (cynamon).

Niewykluczone, że się tym przepisem inspirowałam. Ale ja nie daję cukru
w ogóle, bo banany oprócz tego, że robią za jajka, to są słodkie. Mnie w
zupełności wystarczy w tym cieście łyżka syropu daktylowego. Rodzynki
też dodają słodyczy, jeśli ktoś lubi. Najlepsze w chlebku bananowym jest
to, że robi się go błyskawicznie i można użyć różnych rodzajów mąki.
Robiłam różne kombinacje, ale najlepsze połączenie wg mnie daje
ryżowa-gryczana-żytnia.

Ewa

13. Data: 2017-09-22 15:13:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> to, że robi się go błyskawicznie i można użyć różnych rodzajów mąki.
> Robiłam różne kombinacje, ale najlepsze połączenie wg mnie daje

Lubię banany, ale surowe. Ten specyficzny posmak pieczeniny bananowej w
cieście jest dla mnie nieakceptowalny - jakiś nachalny, duszny, ciężki, jak
piżmo.

--
XL

14. Data: 2017-09-22 15:19:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <

>Dzisiaj takie zmiksowanie masła na puszystą masę łatwą do
> zmiesznia z mąką robi się w trymiga. Ale dawniejsze kucharki nie miały
> wyjścia, topiły w rondelku.

Wszystko ma swój cel. Prócz topienia także UCIERAŁY-MIKSOWAŁY masło pałką w
makutrze, więc Twoje wywody o braku miksera wiele sensu nie mają, to
niepotrzebny nikomu wysiłek ignoranta kulinarnego, nierozumiejącego
kardynalnej różnicy w zastosowaniu i efektach obu tych technik :-)

--
XL

15. Data: 2017-09-22 20:13:24

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ano tak, zapomniałam, że zaczęło się od wegańskich gości.

Nie tak dawno na potrzeby jednej wegetarianki i jednej weganki piekłam
- zaskakująco smaczne brownie O_o
http://kuchniaanai.blogspot.com/2017/08/weganskie-br
ownie-z-owocami.html

--
Pozdrówki
Anai

16. Data: 2017-09-22 21:17:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@g...pl> wrote:

> Nie tak dawno na potrzeby jednej wegetarianki i jednej weganki piekłam
> - zaskakująco smaczne brownie O_o
> http://kuchniaanai.blogspot.com/2017/08/weganskie-br
ownie-z-owocami.html

Jak usmażysz wegańskie schaboszczaki dla nich, to będzie wyczyn :-))

--
XL

17. Data: 2017-09-22 23:42:31

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-22 o 21:17, XL pisze:

ownie-z-owocami.html

> Jak usmażysz wegańskie schaboszczaki dla nich, to będzie wyczyn :-))

Schaboszczaki nie ale mielone się zdarzyło, a i bigos na ostatnie święta
też ;) -

18. Data: 2017-09-23 08:27:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@g...pl> wrote:

ownie-z-owocami.html

> Schaboszczaki nie ale mielone się zdarzyło, a i bigos na ostatnie święta
> też ;) -

OMG ?
Przypomina mi się wątek ze smalczykiem wegańskim. LOL

--
XL

19. Data: 2017-09-23 11:56:26

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.09.2017 o 23:42, Anai pisze:

ownie-z-owocami.html

> Schaboszczaki nie ale mielone się zdarzyło, a i bigos na ostatnie święta
> też ;) -

A czemu nie schaboszczaki?
Usmaż panierowaną kanię a różnica będzie niewielka.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

20. Data: 2017-09-23 21:12:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

ownie-z-owocami.html

> A czemu nie schaboszczaki?
> Usmaż panierowaną kanię a różnica będzie niewielka.

Właśnie dogorywam po kaniowym obżarstwie - 6 dużych sztuk na dwie osoby,
OMG.
Aleś trafił :-))

--
XL