Re: Niemcy robią zapasy.

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Niemcy robią zapasy.
From: Ikselka <i...@g...pl>
<583c9983$0$652$65785112@news.neostrada.pl> <o1i8fb$tef$1@dont-email.me>
<583d2395$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
<583d797d$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<583d8cb4$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<583d94c9$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
<583dd3bb$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<583dea00$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<583df037$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
<583e1425$1$655$65785112@news.neostrada.pl>
<583e16a0$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<583f1144$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
Date: 01 Dec 2016 10:49:01 GMT

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Nie. To jest ozon. Przy chlorowanej białego osadu nie było.

Dziecko drogie, ozon to gaz, tzw. tritlen O3, nietrwały w dodatku,
rozpadający się w zwykłych warunkach (ciśnienie atmosferyczne) na tlen O2 i
tlen atomowy. Jest rozpuszczalny w wodzie jak to tlen (i inne gazy),
dodatkowo jest silnym środkiem dezynfekcyjnym. Nie trzeba stosować niczego
innego. W instalacji wodnej panuje wyższe ciśnienie, więc zachowuje się on
tam w postaci rozpuszczonej, a ULATNIA SIĘ z wody, kiedy ona wypływa z
kranu, bo poza instalacją wodną jest zwykłe ciśnienie atmosferyczne. Chlor
z wody chlorowanej też się zresztą ulatnia, tylko nieco wolniej.
Tak więc biały osad na zlewozmywaku to zwykła kreda z wody. Kiedyś jej nie
było? Może zmieniono ujęcie wody albo stosowano jakieś filtry oczyszczające
i tym samym zmiękczające, teraz tego robić nie trzeba, bo sama dezynfekcja
jest wystarczająca dla bezpieczeństwa zdrowotnego tej wody.

--
XL