Re: Nieoficjalne Forum Studentów Psychologii UWr

From: Immon <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nieoficjalne Forum Studentów Psychologii UWr
Date: Wed, 12 Jul 2006 12:59:50 +0200

Dnia 12 Jul 2006 01:54:18 -0700, t...@g...com napisał(a):

> Taki nasz kraj, jakie powszechne myślenie naszych rodaków.

Toć moja opinia o psychologach zdaje się powszechna nie jest :)

> Dziwi mnie złośliwość niektórych osób, zawiść, często zazdrość.

Hmm... przyszły psycholog, a dziwi się, że niektórzy ludzie doznają pewnych
emocji. Rozumiem, że emocje, o których piszesz należą do rzadko
odczuwanych, zwłaszcza przez psychologów? ;)

> Coż w
> niektórych kręgach mówią, że to nasze cechy narodowe. Przykre.

Praw natury pan nie zmienisz... Chciałbyś pewno też, żeby Polacy mniej pili
i mniej kradli - nie lada wyzwania przed tobą, ale do dzieła :)

> stań twarzą w twarz z
> problemami, które dotkneły tam ludzi i jeszcze raz powiedz, że
> psycholog to naciągacz.

Można dostać w ryj? Od psychologa, czy klienta? :)
Nie twierdzę, że psycholog - zwłaszcza młody - nie może mieć poczucia
misji, ale, żeby zaraz robić z tego naukę...

> Zapewniam Ciebie, że psycholodzy pracują tam
> pod maksymalnym obciążeniem i w sytuacjach ekstremalnych.

Zapewniam cię, że górnicy, robotnicy na rusztowaniach, personel medyczny na
reanimacji pracują pod maksymalnym obciążeniem i w sytuacjach
ekstremalnych.

> Ktoś bez
> wiedzy psychologicznej może narobić więcej szkód w życiu klienta

I to jest ten trick, który ma kierować ludzi do psychologów, tylko, że
wiedzę psychologiczną posiada każdy z nas, tyle, że bez pseudonaukowej
otoczki. Wiedza młodego psychologa może być mniejsza od wiedzy starszego
człowieka, który po prostu zna życie. Aż dziw bierze, że dzieci od kołyski
są pod wpływem rodziców a nie psychologów ;) Rozumiem, że dziecko
psychologa jest bezstresowe, asertywne, komunikatywne, nie doznaje takich
prymitywnych emocji jak zazdrość, czy zawiść...

Psycholog też miewa problemy psychologiczne - pomaga sobie sam, idzie do
kolegi psychologa, czy może wypłakać się do mamusi?

> Mimo wszystko Pozdrawiam

Wybacz niewdzięcznikowi Adepcie Sztuk Tajemnych.

Pozdrawiam (bezwarunkowo) :)

--
Immon