Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym
Date: Mon, 29 Feb 2016 11:33:44 +0100

krys pisze:

> Ja tam się na chemii nie znam.

I to mi sie podoba! Nie sięnieznanie na chemii, ale jasne postawienie
sprawy.

> Skoro sól bez antyzbrylaczy bardziej sie zbryla, a higroskopijność ma,
> to dla mnie jako nie chemika wniosek jest taki, że jednak zachodzi
> zależność.

Higroskpijnośc ogromną ma też choćby stężony kwas siarkowy. A że jest
on cieczą, to zbrylanie słabo mu wychodzi. Tak więc bez urazy, ale
taka "zależność", to przykład tzw. wnioskowania wielkoformatowego.

> Ja kupuję sól kamienną, która zawsze jest co najmniej trochę zbrylona
> i nie zawiera antyzbrylacza.
> Ale ja nie mam patentu na nieomylność, to się kłócić nie zamierzam.

To w ogóle nie jest powód do kłótni. Przeważnie kupuję różne dziwne
sole, najczęściej gruboziarniste, więc mniej podlegające zbrylaniu.
Nie że uważam, że one istotnie lepsze od białej miałkiej z dodatkiem
żelazocyjanku potasu (prawda, jak okropnie brzmi!) -- bardziej na
zasadzie "a czemu nie".

> Ja nie twierdzę, że to fałszowanie, nie mogłam zrozumieć, jak to jest, że
> moje pączki posypane pudrem "na zaś" nie są takie śliczne jak te, co leżą
> cały dzień w cukierni. Szwagier cukiernik mnie uświadomił, że mają do tego
> specjalny puder.
> O fałszowaniu nie ma mowy - jest chyba trzy razy droższy niż zwykły.

Tu by warto postawić pytanie, kto kogo robi w konia. Czy to szwagier aż
tak pilnie strzeże tajemnic zawodowych, że w ramach akcji uświadamiania
nawet rodzinę wpuszcza w maliny? Czy może faktycznie ktoś wpadł na pomysł,
by dostarczać cukiernikom produkt buraczano-ziemniaczany po kilkakrotnie
zawyżonej cenie.

Jarek

--
Płakał niedźwiedź przed lisem, pijąc wraz z nim wódę:
-- Ty wiesz, mam czworo dzieci, ale wszystkie rude...