Re: Odp: Odp: Kombucha.

From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Odp: Odp: Kombucha.
Date: Wed, 7 Oct 2015 09:20:28 +0000 (UTC)

@ <s...@p...onet.pl> napisał(a)

> Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości

> Tak, swiadczy.
> Wylacznie o tym, ze kombucha nie jest przedmiotem tzw. "obrotu
> gospodarczego", a wiec w przeciwienstwie do zielonej herbaty nie posiada
> producenta, ktory mógłby sie zwrocic o zaakceptowanie oswiadczenia
> zdrowotnego do EFSA - bo. takie sa wlasnie procedury.

Ale to jest kwestia "jajka i kury". Czy to, że nie jest przedmiotem
"obrotu gospodarczego" nie jest powodem, że trudno to sprzedać, bo na
nic nie pomaga? A zgłoszenia do EFSA nie było, bo brakuje jakichkolwiek wiarygodnych
badań?

Jeśli chodzi o sensowność regulacji dot. oświadczeń zdrowotnych, to
wydaje mi się, że to krok w dobrą stronę i to pomimo, że EFSA stworzyła przy okazji
różne patologie. Spójrz na nieregulowany rynek kosmetyków, gdzie
wszystkie preparaty mają cudowne właściwości.

--
Tomek