Re: Odp: Odp: Odp: jaki blender do orzechow ?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Odp: Odp: Odp: jaki blender do orzechow ?
<146xrmokkfp3l$.if5iwis3eec3.dlg@40tude.net> <mfag4f$nbd$1@dont-email.me>
<mfc8cq$mh6$1@node2.news.atman.pl>
<5519a5e8$0$2193$65785112@news.neostrada.pl>
<mff0dv$ri4$1@node1.news.atman.pl>
<551b0c67$0$8372$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<551b1375$0$15665$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<551bb5a2$0$15681$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<551c4799$0$2192$65785112@news.neostrada.pl>
<551d6a95$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mfk4ik$h15$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<mfkcsp$pd9$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<mfkfid$rsu$1@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 3 Apr 2015 01:04:08 +0200

@ pisze:

> Zadnej znaczy dokladnie zadnej :)

No ale ja właśnie w to "żadnej" nie wierzę. Nawet nie będąc fizjologiem,
uczciwość mi na to nie pozwala. Autorzy norm, na podstawie których
wystawia się świadectwo bezglutenowości myślą dokładnie tak samo jak ja.

> To tak jak z uczulonymi na aspiryne - podasz lek, ktory w skladzie
> zawiera chocby promil i pacjent sie dusi.

Jeden promil... Dlatego prosiłem na początku, by sobie o tych pipiemach
coś poczytać. Zupełnie nie ta skala, nie ten rząd wielkości. Zresztą
mechanizm alergii, nietolerancji i celiakii, to zupełnie różne rzeczy.

> Jezeli masz watpliwosci, porozmawiaj z lekarzem czym jest celiakia.

Przecież lekarz pierwszego kontaktu od razu mnie pogoni, jeśli przyjdę
do niego żeby tylko pogadać!

> PS. a uwierzysz w nieistnienie progu wrazliwosci w przypadku alergii
> na siersc kota ?

Jasne, że wierzę! Mam nawet na tę okolicznośc przygotowana historyjkę.
Mam znajomych, co mieszkają w Warszawie i w Zakopanem. A to tu, a to
tam. Znajoma (ona jedna tylko) jest na koty uczulona. W Warszwie. Bo
w Zakopanem już nie. Dzięki mimowolnie i przypadkowo przeprowadzonemu
eksperymentowi okazało się, że może to dotyczyć nawet tego samego kota.

> Sladowa ilosc tej siersci (wystarczy 1 wlos- JEDEN), ktory skutkuje
> u mnie tym, ze sie dusze, "swiszcze" i jesli w ciagu 15 minut nie
> dostane wapna w mega dawce to .. nie wiem co by sie stalo, bo nie
> odwazylam sie sprobowac :)

Otóż nie, nie włos. To nie włos wywołuje reakcje. Ja nie tylko wyglądam
na niezłego popaprańca, ja taki jestem. I jest nas takich więcej. No
więc trafił nam się tam taki jeden, co to życie przetrawił na badaniu
odczynów alergicznych czy innych dziwactw. Wedle słów jego, kocia
alergia związana jest z jakimiś żyjątkami (wymieniał nazwy łacińskie,
ale ich nie pamiętam, to chyba roztocza), co to powyżej mniej więcej
tysiąca metrów nad poziomem morza czują się na tyle niedobrze, że muszą
przestać bruździć. Więc zakopiański kot jej niegroźny.

> Lekarze mnie zapewnili, ze spuchlo by mi wszystko na tyle, ze nie
> bylabym w stanie oddychac.

Zupełnie możliwe. W razie czego są jeszcze Himalaje. Tak dla pewności.

Jarek

--
Czytałem w kurierze, że w Ameryce jeden pies sto dwadzieścia osób pogryzł.
Powściekali się potem wszyscy, co do jednego.