Re: Odp: Przy okazji "Lotu.." o schizofrenii

From: n...@p...ninka.net
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Odp: Przy okazji "Lotu.." o schizofrenii
Date: 17 Jul 2000 03:22:49 -0700

"Becchino" <b...@p...com> writes:

To ja jeszcze raz, bo widze ze poprzednia odpowiedz nie dostarla na
newsy :(

> Trudno udowodnic komus racje swiata , ktorych on nie rozumie. Dla
> schizofrenika rzeczywistoscia jest obraz , ktory on odbiera . Natomiast
> udawadnianie na sile , innej wizji powoduje tylko wzmozona agresje u tych
> ludzi. Chore mysli schizofrenika moga byc jedynie wyciszone przez lekarstwa
> , natomiast slowne tlumaczenia i rozmowy nie przyniosa rezultatow.

Prawda. Jedyne co widzialam a co skutkowalo to terapia w polaczeniu z
leczeniem farmakologicznym. A i to nie do konca (nie wiem czy
schizofrenie sie da calkowicie dzis wyleczyc).

Jesli chodzi o proby przekonywania lub informowania chorego ze to co
mowi to bzdury - masz racje, jednym sie wzmaga agresja, innym jest po
prostu cholernie przykro (zalezy od rodzaju osoby i choroby).
Wbrew pozorom schizofrenicy nie maja uposledzonych emocji.

Ja na swoj uzytek po prostu przytakiwalam. prowadzilo to czasami do
niezbyt fortunnych sytuacji - mianowicie bylam traktowana jako zrodlo
zwierzen godzinami (bo glupio mi bylo sie odkrecic tylem i
odmaszerowac), poniewaz ta osoba w ogole nie miala z kim rozmawiac (z
wyjatkiem telewizora).

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net