Re: Odpłatność badań w ciąży

From: "murziczek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Odpłatność badań w ciąży
Date: Mon, 19 Mar 2007 10:33:11 +0100

> Witam,
> chodząc w czasie ciąży prywatnie do ginekologa, kieruje on na różne
> badania,
> za któe trzeba płacić.
> Czy każde takie badanie (np. zwykłe badania krwi, HBS, itp.) może zlecić
> lekarz rodzinny, aby nie trzeba było za nie płacić? (wiadomo, że w czasie
> ciąży niektóre z nich wykonuje się kilkukrotnie).
>
>Witam,
roznie to bywa,niektorych jak np.toksoplazmozy chyba nie moze,natomiast te
najbardziej ogolne moze,chociaz nie zawsze chce...
Ja wydusiłam od mojej lekarki skierowania na badania,jakias morfologia,mocz
ogolny,w sumie oszczędnosc nie byla duza,tym bardziej ze pani doktor
powiedziala ze wypisuje mi te skierowania ostatni raz bo ma jakies
limity:-).
Oczywiscie mozna zapisac się do ginekologa z NFZ i tam chodzic po
skierowania .
Ja mam teraz np.lekarkę do ktorej chodzę prywatnie a kazala mi przyjsc do
szpitala po skierowania na badania,ale to bardzo specjalistczne i
drogie,gdyby byla to morfologia i cukier pewnie by nie dala:-).
Poza tym,jak ktos napisał juz przede mną,to wstęp do tego co będzie dalej...
dobre usg w ciązy kosztuje,na byle jakie szkoda czasu i pieniędzy,a potem
jak się urodzi dziecko to dojdą płatne szczepionki,lekarze i inne takie
przyjemnosci:-).
pozdrawiam i zyczę wszystkiego dobrego
Iwona