Re: Ostrzenie noża

Data: 2022-05-31 06:45:11
Temat: Re: Ostrzenie noża
Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

On 5/27/22 5:54 PM, trybun wrote:

> Tarcza polerska? Mógłbyś rozwinąć?

Nie zaglądałem tu z powodu zmiany systemu, ale już odpowiadam: Tarcza
polerska to tarcza zszyta z wielu warstw materiału (bawełna?) o średnicy
20-50 cm zakłądana na wał szlifierki lub innego sporego silnika.
Przed polerowaniem naciera się ją właśnie pastą polerską (na obrotach) i
dalej już prosto. Używa się jak zwykłej ostrzałki tarczowej. Dla noża
proponuję podłożyć płasko kawałek metalowej płytki wystającej poza
krawędź ostrza po to, zeby nie zaokrąglić samej krawędzi ostrza.

Trochę to enigmatycznie brzmi, ale w rzeczywistości jest proste:)

Sądzę, że takie ostzenie nie ma sobie równych.

Uwaga, zielona (chromowa) pasta polerska pomimo, że nie zostawia rys,
całkiem sprawnie zbiera materiał i trzeba uważać, żeby nie przedobrzyć :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: