Oszustwa hipermarketów.

91. Data: 2017-10-10 17:21:00

Temat: Re: Oszustwa hipermarketów.
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Iwona napisała:

> Bo to nie jest widoczne. Ale kłopotliwe - "panie twoja krew ma inne DNA
> niż reszta".

Ale chimerycznośc jest widoczna.

> :D, to raczej nie.

Patrząc na to, co się wokół dzieje, wcale nie jestem tego do końca pewien.
I taki pomysł może się pojawić.

> Ale wyobraź sobie że masz gwałciciela, którego DNA z krwi (i dowolnej
> innej części ciała) jest różne od tego z nasienia. I już masz problem...
> Przecież samych jego jąder do więzienia nie poślesz...

Ten pomysł też już był. Kiedyś przybijano do drzewa -- i dawano do ręki nóż.

Jarek

--
posadzili bacę
na brzegu Dunajca

92. Data: 2017-10-11 20:22:40

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale chimerycznośc jest widoczna.

Nie w tym wypadku. Tu mówimy tylko o posiadaniu podwójnego DNA, nie o sytuacji
gdy mamy dziecko z dodatkowym kompletem kończyn - w Indiach gwarancja zostania
bogiem.
Podwójnego DNA po prostu nie widać, dopiero gdy robisz jakieś badanie to
widzisz...

> Patrząc na to, co się wokół dzieje, wcale nie jestem tego do końca pewien.
> I taki pomysł może się pojawić.

Hmm w sumie dla obrońców życia... to może być morderstwo...

> Ten pomysł też już był. Kiedyś przybijano do drzewa -- i dawano do ręki nóż.

Mieszko I innowatorem kodeksu karnego :D

Iwona

---
Avast.

93. Data: 2017-10-11 23:18:43

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 20:22 WhiteD <...@...pl> pisze:

> Mieszko I innowatorem kodeksu karnego :D

To raczej nie na terenach Polski.

Bardzo ciekawa lektura:
"Seksualność w średniowiecznej Polsce" dr hab. Adam Krawiec Instytut
Historii UAM
Wydawnictwo Poznańskie o Poznań 2000 ISBN 83-7177-035-9

Książka zawiera m. in. przykłady ówczesnego orzecznictwa.

Niestety, męscy sprawcy zgwałceń byli często traktowani dość łagodnie
(choć nie zawsze).
W niektórych regionach było znacznie gorzej - np. niewiasta była
obligatoryjnie karana grzywną, jeśli ofiarą stała się np. po zmroku w
lesie. Bo nie powinna się tam pojawiać.

Ciekawa jest też rola przybytków kościoła katolickiego...
Ale tu nie będę rozwijał tematu.

--
Trefniś

94. Data: 2017-10-12 01:01:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> W niektórych regionach było znacznie gorzej - np. niewiasta była
> obligatoryjnie karana grzywną, jeśli ofiarą stała się np. po zmroku w

A powinna? Wtedy i dziś?

> Ciekawa jest też rola przybytków kościoła katolickiego...
> Ale tu nie będę rozwijał tematu.

E no, brzmi ciekawie.

--
XL

95. Data: 2017-10-12 07:59:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 01:01 XL <i...@g...pl> pisze:

> A powinna? Wtedy i dziś?

Karanie ofiary to dość specyficzny proceder :)

> E no, brzmi ciekawie.

:)
Ale epatowanie jakimiś szczegółami, często noszącymi znamiona pomówień,
nie przybliża historii, a może ją zaciemnić.
Przy czym nie piszę tu o samej książce Krawca, a o wykorzystanych
materiałach źródłowych. Doskonale widać, że ówcześni kronikarze często
przeczyli sami sobie. Orzecznictwo również bywało zupełnie różne w
podobnych sytuacjach. Dopiero zgłębienie tematu daje jakiś pogląd.

--
Trefniś

96. Data: 2017-10-12 11:50:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Karanie ofiary to dość specyficzny proceder :)

Wiesz, nie taki znowu specyficzny, bo nawet w naszej kulturze np. jeśli
pieszy (niezależnie od płci) wbiegnie pod samochód w miejscu, gdzie być go
(pieszego) nie powinno, to pomimo uszczerbku na zdrowiu fizycznym i
psychicznym, oczywiście o ile przeżyje, nie uniknie kary. Mało tego, jeśli
jego pobyt w szpitalu przekroczy 7 dni, odpowie przed sądem za spowodowanie
(w tym przypadku - swojego) uszkodzenia ciała.

--
XL

97. Data: 2017-10-12 12:15:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> jego pobyt w szpitalu przekroczy 7 dni, odpowie przed sądem za spowodowanie
> (w tym przypadku - swojego) uszkodzenia ciała.

I dodam, że jeszcze w XX wieku w niektórych państwach świata i Europy
karano niedoszłych samobójców na podobnej zasadzie...

--
XL

98. Data: 2017-10-12 12:28:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]

..., a jeszcze i za ew. uszkodzenia ciała i samochodu kierowcy.
Pamiętam przypadek właściciela stadniny w sąsiedztwie - prowadząc konny
rajd przejeżdżał przez szosę biegnącą przez lasy, w miejscu z podwójną
ciągłą, na zakręcie, no i przejechał go samochód. Samochód skasowany,
kierowca w szpitalu w ciężkim stanie. Pan koniarz, mało że stracił
najlepszego konia, którego ponad rok trenował dla zdeklarowanego kupca, to
do dziś się nie wypłacił z odszkodowań.

> I dodam, że jeszcze w XX wieku w niektórych państwach świata i Europy
> karano niedoszłych samobójców na podobnej zasadzie...

Otóż.

--
XL

99. Data: 2017-10-12 13:42:50

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości

> To raczej nie na terenach Polski.

Mieszko I definitywnie stosował brutalne kary na gwałcicielach (i nie tylko). To
czy to były tereny Polski, czy jeszcze nie, to już kwestia do dyskusji dla
historyków.

Iwona

---
Avast.

100. Data: 2017-10-12 13:53:51

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jego pobyt w szpitalu przekroczy 7 dni, odpowie przed sądem za spowodowanie
> (w tym przypadku - swojego) uszkodzenia ciała.

Bzdura. Może jeszcze ma sobie sam odszkodowanie wypłacić? Ty naprawdę nie umiesz
czytać...
Nie można odpowiadać za własne uszkodzenie ciała, bo wtedy niedoszli samobójcy
byliby zamykani do więzienia.
Pieszy potrącony ze swojej winy - po prostu nie ma szans na żadne odszkodowanie,
z OC kierowcy czy nawet "poza tym". Do tego sam dostanie mandat, albo będzie
musiał zapłacić za naprawę samochodu - jeśli pieszy jest kierującym, i posiada
OC to "normalnie" z OC, jeśli nie to no cóż...

Iwona

---
Avast.

Młody piernik