Re: Otwartość w kontaktach z ludźmi

Data: 2006-08-09 10:27:42
Temat: Re: Otwartość w kontaktach z ludźmi
Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic>

"Immon" <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl>
napisał w wiadomości news:tuh0jw0xc7s1.1bj9k7bln6mjl.dlg@40tude.net...

> LOL 10% pod wpływem alkoholu się zamyka w sobie?
> Mam nadzieję, że nie wróżysz z fusów? ;) Może jakieś statystyki?

Właśnie tak, pod wpływem dziesięcioprocentowego alkoholu ludzie
zamykają się w sobie. :-)

Nie, nie wróżę z syfusów, a statystyk żadnych nie znam. Nawiasem
pisząc, wydaje się dosyć kłopotliwe przeprowadzenie badań, które
miałyby potwierdzić (prognozowaną przeze mnie) ciemną liczbę
osób, na które alkohol działa "wręcz przeciwnie". Można robić
ankiety, pytając wybrane na chybił-trafił osoby o ich osobiste
wrażenia po spożyciu. Jednak trudno pokładać ufność w trzeźwość
owych sądów, choćby były wygłaszane faktycznie na trzeźwo.
W dodatku tak się ciekawie składa, że owe nie-zabawowe osoby
najczęściej bardzo nie lubią ankiet. Na uprzejme nagabywanie
ankietera odpowiadają równie uprzejmym: "A spierdalaj pan...".

To może zaprosić losowo wybranych ludzi na jakąś kontrolowaną
libacyjkę? Podłączyć do alko-pleksy-cośtam-metru, maglować
testami, badając korelację otwartości z poziomem pomroczności?
Tutaj również byłby kłopot z zebraniem reprezentatywnej próbki,
gdyż osoby, które mam na myśli, jeszcze bardziej niż ankiet nie
cierpią przeprowadzanych na sobie badań. Poniżej ich godności
jest robienie za małpę czy innego królika doświadczalnego (właśnie
półgębkiem zasugerowałem, jakiego typu są to osoby, gdybyś
kiedykolwiek zechciał sam robić prywatne obserwacje i badania).

A jak byś zatytułował pracę badawczą, aby uniknąć podejrzeń
o sponsorowanie prywatnej popijawy?

Na dzisiaj muszą wystarczyć Ci moje zapewnienia, że nie wysr...
wyssałem owych dziesięciu procent z palca. Niech nawet będzie
zakres: od pięciu do piętnastu procent, ale nadal są to miliony
ludzi w kraju oraz bardzo duże prawdopodobieństwo spotkania
pojedynczych egzemplarzy na większości imprez typu wesele
albo stypa. Starannie się tylko rozejrzyj - i ostrożnie przebadaj
dobrze rokujące obiekty. To znaczy - pogadaj. ;-) Zwrócę
tylko uwagę na pewien aspekt owego przedsięwzięcia. Jeśli
sam jesteś typem, który się coraz bardziej rozkręca z kolejną
odkręcaną flaszką, to z biegiem czasu coraz trudniej o zachowanie
obiektywizmu badawczego, za to coraz łatwiej o projektowanie
swojego stanu na resztę Wszechświata (i pomniejsze fragmenty
tegoż). Dobry humor, błogość, euforia... Sie balowało, sie wie. ;-)
Być może stąd biorą się owe mity, że alkohol na wszystkich
działa tak samo - i jest to działanie zbawienne. Ci, na których nie
działa tak, jak "powinien", siedzą potem cicho i do niczego się nie
przyznają. Bo nie są to, nomen-omen, wylewne "z natury" typy.

O alkoholu mógłbym tak jeszcze długo pisać, również w kontekście
psychologii ewolucyjnej (Quasi - masz na podorędziu jakieś stosowne
źródła i cytaty? ;-). Temat - rzeka, a liznąłem go tylko trochę
z wierzchu. Ale to może innym razem, bo chciałbym tymczasem
obskoczyć kilka innych wątków.

--
Sławek