Re: PRZETERMINOWANE produkty

From: "Mir_Gdyr" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: PRZETERMINOWANE produkty
Date: Wed, 16 Feb 2005 11:50:49 +0100
Sender: m...@p...onet.pl@host-81-190-59-221.lublin.mm.pl

Użytkownik "ata" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
news:3ed3.00000482.42131cc3@newsgate.onet.pl...
> tak sie zastanawiam...
> mam w domu mnostwo opakowan krakersow i herbatnikow ktorych data waznosci
byla
> do kwietnia zeszlego roku, wlasnie otworzylam sobie krakersy i smakuja
niezle:)
> czy jedzenie takich produktow jest szkoldliwe?

Hej!
Jeżeli są szkodliwe to ze względu na zawartość środków konserwujących i
innych chemikalii!
Kiedyś sąsiadka sprzątała generalnie piwnicę i odkryła różne weki: dżemy,
soki i jakieś pikle które okazały się trochę już wiekowe. NIe wiem ile miały
lat ale nie rok (a weki najlepiej zjeść w jedną zimę aby potem zrobić
świeże). Otworzyła i były oprócz kwaszonych ogórków (te zmiękły) dobre! Ale
moja sąsiadka jest bardzo "delikatnym" człowiekiem no i dociekliwym
zadzwoniła do SANEPiDU i spytała jak to jest z przeterminowanymi sprawami
żywnościowymi? Pani powiedziała, że tych ze środkami konserwującymi lepiej
po dacie ważności nie jeść (kremów do twarzy też lepiej nie używać to znaczy
nie smarować się) np: dżemów kupionych w sklepie! A te domowe można w miarę
możliwości zjeść. Ale ja uważam, że jak coś jest po dacie ważności do
spożycia już tak długo to lepiej nie przesadzać! A może nie mam racji?!
Joleczka