Re: Papierosy i piwo.

From: <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Papierosy i piwo.
Date: 2 Jul 2001 18:02:24 +0200

> (lat 18), natknal sie na nasza nauczycielke i juz mu najprawdopodobniej
> poleca po zachowaniu.

No i co z tego? Jak pamietam to za dawnych szkolnych czasow DOKLADNIE mi to
zwisalo co tam bedzie napisane. Przeciez od tego NIC A NIC nie zalezy. Zawsze
mialem z tego co najmniej 4 (za nic nie pamietam jak sie to nazywa?
wyrozniajace? poprawne?), ale jakby byla dwoja to bym prawdopodobnie nawet tego
nie zauwazyl. A juz na pewno nie zwrocil uwagi na tyle zeby sie przejmowac.

> Sam nie pale, ale mnie to wkurza. Jak mozna zabraniac doroslemu czlowiekowi
> prawa wyboru?

Nie mozna, z reszta nie maja zadnych mechanizmow zeby zmusic - poza "obnizeniem
zachowania" - smiech na sali.

> Czy tu nie zostaly pomylone funkcje szkoly, ktora powinna uczyc a nie
> wychowywac?

w 100% sie zgadzam. "Wychowanie w szkole" mialo na celu indoktrynacje dzieci w
PRL pozostajacej pod okupacja ZSRR.
Jakiekolwiek proby "wychowywania" i dyskusji na tematy inne niz zwiazane z
przedmiotem lekcji to po prostu marnowanie czasu i ingrencja w prywatne sprawy.
Dopiero studia mi sie podobaly - wreszcie nikogo nie obchodzilo czy cos robie
czy nie robie - wazny byl wynik na egzaminie i ABSOLUTNIE NIC WIECEJ. I tak
powinno byc.
To "wychowywanie" szkoly zawsze dokladnie olewalem za pomoca "mow jak najmniej,
jezeli nie ma absolutniej koniecznosci to nie rozmawiaj z tzw. wychowawca
wcale". I skutek - wszyscy byli zadowoleni, a ja mialem wzgledny spokoj i 4 z
zachowania.

> Wyjezdzajac za granice i wracajac do Polski, stwierdzam, ze nasz kraj jest
> chory. I to bardzo chory.

To pomieszkaj sobie troche w USA to dopiero zobaczyc co znacza restrykcje w
sprzedazy alkoholu. Mi czasami w Massachusetts probowali odmowic sprzedazy - bo
paszport nie jest wystarczajaco wiarygodnym dokumentem tozsamosci (!!!! po
klotniach i wolaniu kierownika sklepu zwykle sie udawalo). W New York City
nawet nie wejdziesz do pubu bez skonczonych 21 lat. W stanie New Hampshire maja
obowiazek legitymowac kazdego kto wyglada na mniej niz 35 lat!

mSz