Re: Patriota/patriotyzm

From: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Patriota/patriotyzm
Date: Mon, 21 Dec 2020 00:55:56 +0100

Am 20.12.20 um 16:25 schrieb trybun:
> postawa szacunku, umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęci
> ponoszenia za nią ofiar i gotowości do jej obrony

Z oddalenia nie wydaje mi sie, zeby (poza deklaracjami oczywiscie) tak
rozumiany patriotyzm byl popularny w kraju (tzn PL). Przyklad plynie z
gory i wiekszosc interesuje sie bardziej praktyczna strona zycia, a malo
idealami, bo widza, ze na niewiele maja wplyw.

Polacy cechuja sie - tu wtrace moje trzy grosze ze swojej dziedziny
zainteresowan - bardzo wysokim poziomem wzajemnej nieufnosci. Masz
zaufanie do swoich krewniakow, kumpli z wojska, z piaskownicy, a im
dalej tym gorzej. A urzednicy, politycy - im wyzej, tym bardziej obcy i
wrodzy. Bedziesz gotow poswiecac sie i bronic tych coraz bardziej obcych
i wrogich osobnikow? Te uczucia wrogosci, nieufnosci i alienacji chyba
bardziej sa obecnie rozwijane i podtrzymywane. Latwiej sie rzadzi
pojedynczymi jednostkami.

Tutaj kolo domu usmiechasz sie i pozdrawiasz nieznajomych, w sklepie
pozdrawiasz ekspedientke i dziekujesz. A z dawnych pobytow w Polsce
pamietam, ze gdzie sie nie ruszylem, to mnie ktos opieprzal: za dlugo
guzdralem sie na stacji benzynowej, przeszedlem przez ulice nie na
przejsciu, zatrzymalem sie przy sklepie i nie mialem zamiaru nic
kupowac, robilem zdjecie w kosciele, w muzeum nie chcialem na pania
przewodniczke itd. Wszedzie chcial mnie ktos instruowac. Machalem na to
reka i mowilem sobie, ze nie jestem stamtad.

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".