Re: Pierogi z kapustą i grzybami

Data: 2009-12-22 13:22:05
Temat: Re: Pierogi z kapustą i grzybami
Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

Mon, 21 Dec 2009 21:33:28 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Za zimna patelnia, za nowa być może? Żeby patelnia dobrze smażyła to
> musi być przepalona - nowo nabytą i po każdym silnym szorowaniu
> rozgrzewa się dosyć mocno patelnię na sucho i smaruje cienką warstwą
> oleju - to ma dymić i to wyraźnie. Następnie grzeje się patelnię do
> zaniku dymienia - i po wystudzeniu można już próbować smażyć.

Patelnia stara, ale szorowana, bo wcześniej zapomniałem że odsmażam coś i
się zwęgliło nieco ;)

Popróbuję z nią jeszcze, bo się lubimy nawet i bym nie chciał wyrzucać,
dzięki za sugestie.

> A pierogi z kapustą najlepiej wychodzą z ciasta drożdżowego (mało
> drożdży, twarde ciasto ale jednak z drożdżami) smażone na głębokim oleju
> (bez uprzedniego gotowania).

O, a tak to w ogóle nie próbowałem, ale pierogi to w sumie jedno z top10
ulubionych dań, więc pewnie sprawdzę ten pomysł.

> Nie widzę w twoim opisie również
> przesmażania kapusty - prosto z garnka jest za wodnista, po dodatkowym
> pokrojeniu należy ją na patelni przesuszyć, farsz staje się bardziej
> zwarty i wyraźniejszy w smaku.

Moja kapusta faktycznie nie była przesmażana, ale ją mocno odsączyłem i
trochę jeszcze czekała na faszerowanie, więc ogółem nie wyczuwałem
wodnistości nadmiernie.

--
Kapsel
http://kapselek.net