Re: Pnącze milin

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Pnącze milin
Date: Thu, 13 Aug 2015 21:29:03 +0200

Pan Jacek napisał:

> Mam kilkuletnie pnącze milin posadzone przy balkonie z zamiarem, że
> będzie rosło w kierunku południowo-zachodnim, bo tam jest najwięcej
> światła. Niestety mój milin rośnie dokładnie odwrotnie - na wschód
> (czyżby go ciągnęło do Mekki?).

Dokładnie odwrotnie, to by był północny zachód. Mekka jest bardziej
na południu niż na wschód. Azymut tak circa 140. Powiedzmy więc, że
to południowy wschód.

> Przez to zarósł już pół balkonu i chyba go będę musiał radykalnie
> przyciąć. Z tego, co widzę, to jest roślina z gatunku mało delikatnych.
> W związku z planowanym w weekend spotkaniem na balkonie przy kufelku
> chętnie bym tego milina jutro trochę przyciął.

Szable w dłoń, waszmościowie, szable w dłoń!

> Czy cięcie teraz, jak kwitnie mu zbytnio nie zaszkodzi?

A odciąć skubańca od tego balkonu jakoś się nie da i przenieść dalej
w stanie lekko tylko zbigosowanym?

--
Jarek