Re: Polski Złoty gwarancją niezależności.

Data: 2018-06-25 17:03:36
Temat: Re: Polski Złoty gwarancją niezależności.
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

> To zaleta, a nie wada. Fajnie by było, gdyby w Polsce płace dążyły do
> tego poziomu co w Niemczech.
> Dlaczego przeciwnicy euro tego nie chcą?

Krotko o tym "glownym problemie". Czy autor nie sprawdzil jakie kraje
poza USA maja US-dolara? Ja akurat przypadkiem bylem w dwoch i
zauwazylem, ze dobry lub mniej dobry stan gospodarki niewiele zalezy od
przyjecia waluty dominujacej w swiecie. Chodzi mi o Ekwador, w ktorym z
powodu wysokiej inflacji na poczatku lat 2000 zastapiono wlasna walute
dolarem i kraj ma sie z nim dosc dobrze. Drugim krajem jest Zimbabwe,
gdzie po hiperinflacji (kupilem na ulicy ladne banknoty o nominale
bilionow i trylionow tamtejszych dolarow) przyjeto dolar amerykanski -
podobno obok jest tez yuan (Renminbi) chinski, choc jego nie widzialem,
a w sklepach reszte wydaje sie w poludniowoafrykanskich randach, bo nie
maja w obiegu centow (Ekwdor wydaje wlasne centy).

Aha, na Kostaryce jest praktycznie dwuwalutowosc. Bankomaty wyplacaja
colony lub dolary, wszedzie mozesz placic w colonach lub dolarach, a
reszte dostaniesz jak chcesz w dolarach (wszedzie podaja ci przelicznik).

A w niedawnej historii w Europie waluty sasiadow mialo ksiestwo
Liechtenstein (nadal ma), San Marino, Andora, Monako, Watykan oraz
czesciowo Luksemburg (obok wlasnego franka w obiegu byl tez tam frank
belgijski)

Siedzac przy biurku i nie wychylajac nosa z domu mozna sobie dywagowac
na kazdy temat.

https://www.flickr.com/photos/zabajawa/7915118956/in
/album-72157631370923428/
https://www.flickr.com/photos/zabajawa/22057980759/i