Re: Pomysł na tofu...

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Pomysł na tofu...
Date: Mon, 22 Jun 2015 01:30:31 +0200

Pan Pszemol napisał:

> W lodówce się mi zależakowała kostka tofu...
> Została z jakiejś fazy "zdrowego jedzenia" ale dziewczynom
> przeszło i nikt się z domowników tego nie chce dotknąć :-)
> Muszę się jakoś ja sam tym zająć bo się zmarnuje.
>
> Ma ktoś pomysł co z tego można zrobić smacznego?
> Może usmażyć jakoś na patelni pokrojone w kostki?
> Jakies przyprawy dać aby to było zjadliwe?

To tak samo dobre pytanie jak to, co zrobić z kawałkiem chleba.
W dodatku nieposolonego. Takie tofu smaku nie ma żadnego.
Smażenie, to najprostszy pomysł. Nie musi być w kostki, może
nawet lepiej w paski, jak frytki. Za to smaki z zewnątrz dobrze
przyjmuje, wtedy samo zaczyna jakoś smakować. Coś jak bakłażan.
Czosnek, imbir dobrze wejdzie. Z drugiej strony wspomniane kopry
włoskie i kolendry też. Albo curry, jeśli kto sam nie chce mieszać.
Sos sojowy może też być, również jako medium niosące inne smaki
ku wnętrzu tego tofu. Dosmażyć do tego jakieś warzywa, na chrupko
tak bardziej. Zjeść z ryżem. Nie żebym często maiał z tofu do
czynienia, ale czasem każą, więc trzeba.

Przy okazji prowadzonych tutaj kompleksowych badań na temat
spożycia smażonego mięsa mielonego (w zeszłym roku to chyba było)
wyszło, że Koreańczycy mieszają tofu z mięsem mielonym, lepią
kulki i smażą w głębokim tłuszczu. Nie robiłem, jadłem (sto lat
temu), ale mi się teraz to przypomniało.

Jarek

--
Lepiej zjeść i odchorować, niżby miało się zmarnować.