Re: Poszukuje nefrologa (was: Poszukuję nefrologa)

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Poszukuje nefrologa (was: Poszukuję nefrologa)
Date: Tue, 24 Feb 2004 17:45:24 +0000
Sender: m...@o...pl@pc43.nmr.ion.ucl.ac.uk

On Tue, 24 Feb 2004 18:37:38 +0100, Kszost wrote:

> Czy ktoś z grupowiczów może polecić dobrego nefrologa
> lub chirurga-nefrologa w Warszawie, idealnie by było, gdyby przyjmował
> również w Centrum Zdrowia Dziecka.

Ja tylko w kwestii formalnej (i staram się nie być złośliwy):

Nefrologia to pod/nadspecjalizacja (nigdy nie wiem) interny lub
pediatrii. Internista ani pediatra nie operują. Chirurg - nefrolog to
jak chirurg-internista. Może paru by się znalazło w Polsce, ale trochę
wątpię (znam co prawda z pieczątki pewnego specjalistę chorób oczu/
zakaźnika / neurologa (jedna ze specjalności zasadniczo zabiegowa), ale
to już zupełnie inna bajka, nie powiem, całkiem ciekawa).

Nerki operuje (z reguły, choć nie zawsze) urolog. Urologia to
pod/nadspecjalizacja chirurgii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)