Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?

291. Data: 2015-02-23 19:32:24

Temat: Re: Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> I ma rację. Nie ma to jak PRL-owskie jedzenie. Tęsknię wręcz. A ty jedz
> gówniane GMO i raduj się.

dobre było iXI?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

292. Data: 2015-02-23 19:32:35

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Cóż, na głupi upór nie ma rady.

wiesz o tym najlepiej.

293. Data: 2015-02-23 20:31:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Uprawa roślin GMO w POlsce już jest prawnie usankcjonowana, ba - ustawowo!
> http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/w-polsce-wprowadzo
no-legalne-uprawy-gmo

Fajowe sobie lektury dobierasz... Czy ktoś pofatygował się aby
podać źródło tego zastraszania szzurami które rzekomo traciły
płodność w następnych pokoleniach ? Nie, no skąd... wystarczy dać
wstępniak "według LICZNYCH badań naukowych" i gawiedź uwierzy.
Manipulacja strachem o kontroli liczebności populacji - kolejny
dowód na wiarygodność tego dokumentu sięgającą bruku...

> Można uprawiać rośliny GMO jak najbardziej. A o co chodzi z tymi "karami"?
> - ano jak zwykle o pieniadze: aby LEGALNIE u[rawiać rośliny GMO, należy
> wykupić licencję od Monsanto! Nie ma tak, że sobie rolnik od sąsiada
> nasionka weźmie i wysieje, o nie - wtedy TEŻ zapłaci, i to tak, aby mu
> wpięty poszło i na przyszłość grzecznie wykupił licencję.

Ależ nikt mu nie każe siać kururydzy MON810 od Monsanto!
Może sobie siać nasiona niezmodyfikowane? Może. Pytanie: czemu
rolnik woli te MON810? Czyż nie dlatego że dzięki nim osiągnąłby
większy sukces gospodarczy bo zwiększyłby plony bez wydatków
na niepotrzebne pestycydy? Więc chce zyski a nie chce płacić... :-)
Takie to nasze, swojskie :-))) Chcę MS Worda ale nie chcę płacić? :-)

> Głosuję na PiS m.in. dlatego, że był przeciw Ustawie.

:-)

294. Data: 2015-02-23 21:15:02

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 19:09 XL <i...@g...pl> pisze:

> Uprawa roślin GMO w POlsce już jest prawnie usankcjonowana, ba -
> ustawowo!
(...)

Ikselka, ale ja przecież _wyraźnie_ piszę - są kary za uprawy _nielegalne_
a to oznacza, że oprócz nich są również legalne!
Podałem przykład MON 810 i Amflora - bo akurat te _są_ zabronione.

Kary są śmieszne, poza tym dozwolony jest handel materiałem siewnym GMO
bez ograniczeń. No to jeśli rolnik ma tani materiał GMO, symboliczne kary
i zerową możliwość przyłapania na procederze - to rząd sam mu podpowiada
rozwiązanie.

--
Trefniś

295. Data: 2015-02-23 21:23:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 21:15:02 +0100, Trefniś napisał(a):

> (...)
>
> Ikselka, ale ja przecież _wyraźnie_ piszę - są kary za uprawy _nielegalne_
> a to oznacza, że oprócz nich są również legalne!

Dlatego o nich napisałam, bo nie uściśliłeś tego.

> Podałem przykład MON 810 i Amflora - bo akurat te _są_ zabronione.
>
> Kary są śmieszne, poza tym dozwolony jest handel materiałem siewnym GMO
> bez ograniczeń.

No ale nie żtp na targu ani przez płot, tylko PŁATNE licencje dla
nielicznych.

> No to jeśli rolnik ma tani materiał GMO, symboliczne kary
> i zerową możliwość przyłapania na procederze - to rząd sam mu podpowiada
> rozwiązanie.

Jakie?

PS.

"Kręte ścieżki legalizacji GMO

U podstaw legalizacji upraw i żywności GMO w USA leży wieloletni umiejętny
lobbing, karuzela stanowisk pomiędzy instytucjami rządowymi i Monsanto oraz
bezwarunkowe poparcie rządu USA dla biotechnologii, jako potencjalnie
niezwykle dochodowej i konkurencyjnej gałęzi amerykańskiego przemysłu.
Lobbyści zadbali, aby procedury formalno-prawne nie były zbyt
skomplikowane. Proces legislacyjny oparto o tzw. teorię ?zasadniczej
równoważności? odmian tradycyjnych i transgenicznych.
To dziwaczne sformułowanie opiera się na teoretycznym założeniu, że ?w
większości przypadków składniki żywności wytworzonej z roślin
modyfikowanych genetycznie ? białka, tłuszcze, węglowodany ? będą takie
same, lub zasadniczo równoważne tym, które można napotkać w innego rodzaju
pokarmie?. Ta dość karkołomna konstrukcja logiczna jest brzemienna w skutki
- pozwala ona firmom biotechnologicznym zrezygnować ze standardowych testów
toksykologicznych wymaganych przez Ustawę o żywności, lekach i kosmetykach,
a także ze znakowania wyrobów zawierających GMO. Amerykańska Agencja do
Spraw Żywności i Leków (FDA) dopuszcza do obrotu GMO bez wykonania własnych
badań bezpieczeństwa, a jedynie na podstawie dokumentacji dostarczonej
przez firmę biotechnologiczną. To ciekawostka, o której mało kto wie, i o
której media raczej nie wspominają. Skutek ? niezorientowany konsument w
Europie, w Polsce ? żyje w przeświadczeniu pełnego bezpieczeństwa GMO, ?bo
przecież certyfikat wydała słynna amerykańska FDA?? "

http://przeglad-socjalistyczny.pl/opinie/sprawy-midz
ynarodowe/460-wiat-wedug-monsanto.html
--

XL
pewni siebie.

296. Data: 2015-02-23 21:26:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> No to jeśli rolnik ma tani materiał GMO, symboliczne kary
> i zerową możliwość przyłapania na procederze - to rząd sam mu podpowiada

Jak długo?

"Rolnictwo czy agrobiznes?

Monsanto deklaruje, że jego technologia jest odpowiednia zarówno dla upraw
przemysłowych jak i dla drobnego rolnika. Jednak praktyka wykazuje, że
uprawy GM są dla rolnictwa tradycyjnego i rodzinnego głównie źródłem
kłopotów, a często bankructwa i utraty źródła utrzymania dla całych rodzin.
Jak to się dzieje? Otóż nasiona GM są opatentowaną własnością firmy i za to
firma sobie każe (słono) płacić. W Ameryce Północnej rolnik podpisuje umowę
licencyjną w której zobowiązuje się uiścić dodatkową opłatę za użycie
?własności intelektualnej?, dodatkowo zobowiązuje się kupować wyroby
agrochemiczne wyłącznie od danego koncernu, a także zobowiązuje się do
corocznego zakupu nowego ziarna siewnego ? nie wolno mu zostawić sobie
części zbiorów na przyszłoroczny siew ? bo to ziarno jest opatentowane! Gdy
zaś zdarzy się, że transgeniczna roślina wyrośnie na polu przypadkiem (na
przykład z ziaren przywianych z wiatrem), kontrolerzy Monsanto wkraczają do
akcji i domagają się w sądzie niebagatelnych odszkodowań. Warto wiedzieć,
że w latach 1998 ? 2004 firma prowadziła rocznie średnio po 500 spraw
sądowych przeciwko rolnikom, zaś w samym roku 2005 koncern zarobił ponad 15
mln USD tytułem odszkodowań od rolników!"

297. Data: 2015-02-23 21:28:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 19:00 XL <i...@g...pl> pisze:

> Obserwuję wśród znajomych, że jedzą te margaryny i masło im już nawet nie
> smakuje - oto co znaczy siła marketingu i ciemnoty.

Próbowałem w zaprzyjaźnionej rodzinie zaszczepić taki eksperyment
zdrowotny.

Masła i smalcu się boją - jedzą najtańsze margaryny.
Do tego głowa rodziny ma cukrzycę (II typu).
Od czasu do czasu kupują majonez, którym smarują chleb.

Majonez domowy (żółtko, olej rzepakowy, sól, ew. jakaś musztarda i sok z
cytryny) ma bardzo niski indeks glikemiczny - rewelacja dla cukrzyków (nie
tylko).
Wyliczyłem im, że produkcja majonezu w domu będzie tańsza i zdrowsza niż
zajadanie się margaryną.
Oczywiście tańsza też niż najtańszy majonez z Bierdolonki.
Pokazałem, jak wykonać majonez w 1 minutę (możecie obejrzeć na YT).

Niestety - przyzwyczajenie jest silniejsze.
Najtańsze margaryny wygrały.

--
Trefniś

298. Data: 2015-02-23 21:34:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2015 21:28:45 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> Pokazałem, jak wykonać majonez w 1 minutę (możecie obejrzeć na YT).
>
> Niestety - przyzwyczajenie jest silniejsze.

Wygrały ceną - masło jest już bardzo drogie. Pytanie, kto i dlaczego kupuje
te DROGIE margaryny, ceną nawet przewyższajace masło!

--

XL
pewni siebie.

299. Data: 2015-02-23 21:45:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 21:23 XL <i...@g...pl> pisze:

> Dlatego o nich napisałam, bo nie uściśliłeś tego.

Szkoda więc, że nie czytasz dokładnie. Wolisz pouczać.

> No ale nie żtp na targu ani przez płot, tylko PŁATNE licencje dla
> nielicznych.

Brak wyobraźni.
Legalnie kupuję w legalnym źródle legalne ziarno, którego wykorzystanie
jest nielegalne.
Już to jest absurdem!

Spokojnie mogę odsprzedać na targu, czy przez płot.
Wręcz mogę oszukać - sąsiadowi sprzedaję tańsze GMO, ukrywając jego
pochodzenie.

Jeśli na targu sprzedaje się tytoń bez akcyzy, to akurat nie sprzedaje się
materiału siewnego :)
Jeśli ktoś w to uwierzy - jest naiwny.

> Jakie?

No właśnie - odrobina wyobraźni, Ikselka. Co zrobi taki rolnik?

Najlepiej spytaj Pszemola - będzie zachwycony, że może wbrew oszołomom
poprawiać polskie rolnictwo i działać na rzecz pomyślności społeczeństwa.
GMO ma niby wady, ale np. szczury tracą zdolności rozrodcze - to przecież
dobrze! Szczury są szkodnikami i roznoszą choroby!
Rząd niby czegoś tam zakazuje - ale przy okazji ułatwia łamanie prawa jak
tylko może.
:)

--
Trefniś

300. Data: 2015-02-23 22:00:04

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 21:26 XL <i...@g...pl> pisze:

> Jak długo?

Niedługo.
USA wymuszają na Europie (i nie tylko) swoje rozwiązania prawne.

Kiedy uprawy GMO będą już powszechne (skażenie upraw!), wszyscy będą
płacić na Monsanto et consortes.

http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl/artykul/rzeszow
-czlowiek-ktory-wygral-z-monsanto-ostrzega-przez-gmo
-40978.html

http://wyborcza.pl/1,76842,13428258,Sadowa_bitwa_o_g
enetyczne_nasiona_w_USA.html

Popatrzcie - już teraz płacimy opłaty reprograficzne _tylko_ dlatego, że
mamy potencjalną możliwość okradania "twórców".
Podobne rozwiązania można wprowadzić w rolnictwie :)
Może nawet lepiej - pożywiamy się, więc każdy ma teoretyczną możliwość
spożywania produktów GMO - niech płaci :)
Oczywiście sprowadziłem do absurdu - ale opłaty reprograficzne też kiedyś
wydawały się absurdalne...

--
Trefniś

Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek