Re: Puree z grochu - do golonki.

Data: 2008-04-02 02:37:04
Temat: Re: Puree z grochu - do golonki.
Od: Panslavista <p...@w...pl>

On 1 Kwi, 23:33, "Dorota ***" <d...@W...op.pl> wrote:

> Dzięki za Twój przepis, ja do tej pory ścierałam jabłka na tarce i smażyłam
> w garnku na gazie (bez cukru, więc Cię rozumiem, nawet renety szare).
> Spróbuję wg Twojego przepisu  w tym roku.
> Pytałam, jak robisz przecier,bo czasem w przepisach, zwłaszcza kuchni z USA
> stoi: szklanka przecieru jabłkowego i oni to rozumieją jako szklankę
> prawie-soku.
> Faktycznie, przecier w tradycyjnym rozumieniu _przynajmniej u nas na
> Podkarpaciu_i w górach sądeckich_ to to nie jest :-).
> Wg tracycji rodzinnej słoiki wygotowywałam, potem tylko wyparzałam, potem
> [...]

Witam!

Ja przecier przerabiałem ręcznym robotem (trzepaczkami z drutu) teraz
będę mikserem ręcznym (blenderem). Słoiki myję normalnie, obrabiam
metabisulfatem sodu - doskonale odkaża - podczas wysychania uwalnia
się dwutlenek siarki. Aby jednak siarka nie przeszła do musu
(przecieru) płuczę jeszcze raz wodą z filtra RO. To wszystko trwa
bardzo krótko - mam myjkę do domowego płukania / odkażania butelek,
dzięki czemu cały proces przebiega sprawnie - czy to butelka czy słoik
- do tych trzeba nakładkę, gdyż ta mujka przystosowana jest tylko do
butelek, ale taki krążek łatwo sobie dorobić.
Myjkę można kupić tu:
http://www.browamator.pl/szczegoly.php?grupa_p=6&prz
edm=203697
http://www.biowin.com.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa
=3&podgrupa=242&produkt=261&session=fd32ce6e2261811a
49c040ffeffeb90b
http://www.muntons.pl/
Można też kupić tam sterylizatory chemiczne, kapsle do butelek i
kapslownice - przydatne do domowego "recyklingu" butelek na soki i
przeciery, taniej a i środowisko nie cierpi... :-))
Jabłka różne, ale papierówki mają bardzo jasną barwę i wspaniały
aromat, którego nie tracą - nie są odparowywane - wystarczy, że
zmiękną i na gorąco do słoików.
Fantastyczne do nalesników - pełny zapach i smak lata (lato!!!) w
domu... :-))
Pod tymi linkami są też akcesoria i inne produkty do domowej produkcji
piwa - a piwo i drożdże po fermentacji - kobiety mogą wykorzystac do
mycia włosów - fantastyka!!!

Jerzy