Re: Pytanie do XL

Date: Thu, 11 Jun 2015 19:48:26 +0200
From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pytanie do XL
<s...@f...lasek.waw.pl>
<ml9786$q6q$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<557872a3$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...home>
<5578a2c4$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...home>
<5579648d$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...home>
<5579740a$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...home>

W dniu 2015-06-11 o 14:12, Trefniś pisze:

> Znów mylisz pojęcia.

Znów? Pomyliłeś się w moim imieniu i poszło już na moje konto, jak widzę.

> To jest _wiedza_ - nie dojrzałość.
> Choć rzeczywiście dojrzałość, opatrzenie i wrażliwość może wiedzę do
> pewnego stopnia zastąpić w dziedzinie sztuki.

Można by podrążyć, czym w takim razie jest owa dojrzałość sama w sobie.

> efekt motyla. :)
>
> Nie byłoby żadnego skanalizowania i efektu motyla. Hitler realizował
> się w dziedzinie "sztuki" otoczony samymi zachwyconymi chwalcami (bo
> pewnie nie mieli innego wyjścia).

Mógłby to być jakiś argument za tym, że nie doszłoby do skanalizowania,
gdyby założyć, że AH był zupełnie głupi i wierzył bezgranicznie swoim
pochlebcom, pomimo wcześniejszych porażek na polu artystycznym.
Do wykluczenia efektu motyla potrzebna by nam była wiedza absolutna.

> Spowodowało to tylko utwierdzanie się w swojej ideologii!

> Uderzasz też w siebie, nie zauważyłaś?

Na szczęście ja oceniam tylko na własny użytek. A pewną niedojrzałość
zauważam, choćby w poważnej odpowiedzi na żart. Bądź co bądź nick do
czegoś mógłby zobowiązywać.

> Hitler dwukrotnie zdawał na uczelnię _artystyczną_ - dwukrotnie został
> utrącony.
> Jednak ja jestem w lepszym gronie :)

Gratuluję!

> Poddanie się testowi Rorschacha jest mniej ryzykowne...
> :)

Znowu - zależy od oceniającego.

Ewa