Re: Pytanie do XL

Data: 2015-06-19 12:33:55
Temat: Re: Pytanie do XL
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Fri, 19 Jun 2015 12:19:02 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Mnie też razi, ale nec Herkules...

Nie dziwię się, że was razi - nie macie takich form w zwyczajach, no ale
wasze zwyczaje to proste zwyczaje 3-]

"Zapisu Wujek, Ciocia, Proboszcz, Dyrektor wielką literą można niekiedy
używać. Np. wtedy, gdy tych tytułów używamy jakby w zastępstwie imienia.
Albo gdy bardzo chcemy postawić wielką literę z tzw. względów uczuciowych
(osobiście niemal zawsze, gdy piszę o mojej Małżonce per Żona czy Małżonka,
używam wielkiej litery). Bywa i tak, że autorzy powieści czy opowiadania
traktują określenie Wujek, Ciocia czy Stary jako imię własne ? gdy dana
osoba przez całą fabułę lub do pewnego jej fragmentu nie występuje pod
żadnym innym imieniem."

http://www.jezykowedylematy.pl/2012/09/wujek-czy-wuj
ek-kiedy-wielka-kiedy-mala-litera/