Re: Risotto

Data: 2008-03-11 13:01:08
Temat: Re: Risotto
Od: maciej debski <m...@b...pl>

On 11 Mar, 11:14, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> "maciej debski" <m...@b...pl> wrote in message

> Risotto to nie jest ryz na sypko. podczas gotowania risotta ryz nalezy
> mieszac, a plyn
> dodawac w malych dawkach.
> mac
>
> Różnie ludzie jadają ktos chce bardziej rozklejony może dodac deczko więcej
> płynu, wystarczy zamieszać raz i owinąć naczynie kocykiem (tak jak i inne
> kasze) lub wstawić na termoobieg.

nie chce mi sie tlumaczyc po raz kolejny:
tak, ludzie jadaja roznie, a rozne potrawy gotuje sie roznie...

Risotto to nie jest polska zapiekanka z ryzu,
gotuje sie je z gatunkow ryzu ktore maja krotkie i pekate ziarna.
(najpopularniejsze Arborio i Carnaroli).
te gatunki ryzu przy zachowaniu wlasciwej procedury gotowania daja
kremowa konsystencje i kelistosc,
ale ziarna pozostaja jedrne i twarde wewnatrz. (NIE mylic z polskim
ryzem rozgotwujacym sie na papke).

ryz na sypko gotuje sie z ryzu dlugoziarnistego - np. Basmati.

porownywanie risotto do zapiekanki ryzowej to jak twierdzenie ze
kluski i pierogi to ta sama potrawa...
przeciez skladniki jakby podobne...

mac