Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Rodzina zastępcza
Date: Mon, 8 Sep 2008 20:42:43 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 37
Message-ID: <1...@4...net>
References: <1h3ahwjs5m9n2$.1u5cxatjvvpfq$.dlg@40tude.net>
<ga1ac0$qfj$1@inews.gazeta.pl>
<m...@4...net>
<ga1ddq$adh$1@inews.gazeta.pl>
<x...@4...net>
<ga1ejf$esi$1@inews.gazeta.pl>
<19d76addajirp$.1n9fjbyztriy8$.dlg@40tude.net>
<ga3kc9$nhn$1@inews.gazeta.pl>
<7dsjji0ijzmr.ha1ezeh1a25t$.dlg@40tude.net>
<ga3m5n$1e9$1@inews.gazeta.pl>
<ssp054k8ybns.xupqbiu6uxwu$.dlg@40tude.net>
<ga3n93$6og$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: i...@g...pl
NNTP-Posting-Host: bmi163.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1220899387 27180 83.28.228.163 (8 Sep 2008 18:43:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Sep 2008 18:43:07 +0000 (UTC)
X-User: ikselk
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:418138
Ukryj nagłówki
Dnia Mon, 08 Sep 2008 19:26:57 +0200, vonBraun napisał(a):
> Ikselka wrote:
>
>
> > Nie uważam tak, ale jakieby to nie były sposoby, służą do "mierzenia",
> > czyli oceniania wg jakiegoś wzorca, tak?
>
> Możesz zbadać nastrój dziecka w taki sposób, że nie zorientuje się
> nawet jakie jego reakcje świadczą o pozytywnym/negatywnym nastroju
> (por. metody projekcyjne) nie ma więc szans na reakxję zgodną z
> oczekiwaniami rodziców. Można w podobny - nieuchwytny dla dziecka
> sposób badać relacje rodzinne.Dodatkowo porównywać można zapisy
> szkolne (oceny, wagary, zarejestrowane akty agresji. Można
> analizować relacje z rówieśnikami Nawet jeśli wśród dzieci znajdą
> się takie, które umieją maskować swoje problemy w szkole, to akurat
> dlaczego miałoby to dotyczyć tak dużej większości z 45 badanych
> dzieci w grupie, że nie stwierdzono różnic? Przecież nie wybierano
> do badania dzieci "szczególnie odpornych" - populację do badań
> losuje się spośród wszystkich dostępnych. Czy nie wiesz o tym, że
> jeśli dziecko spotyka poważny problem w domu, to uważny nauczyciel
> wychwyci to w zachowaniu dziecka w szkole? Dziecko to czuły
> instrument i na problem reaguje całościowo.
>
> pozdrawiam
> vonBraun
No, ale i tak badania skupiły się co do efektu tylko na dzieciach
przybranych - niby że im dobrze zrobiła adopcja.
Nikt nie wykazał, że zrobiła ona dobrze dzieciom rodzonym, tylko tyle, że
się one "dostosowały", a to nie to samo...
--
"Ludzki mózg jest zbyt skomplikowany, aby dał się poznać
samemu sobie... A gdyby taki nie był, byłby po prostu zbyt głupi, aby
siebie poznać."
S. Lem
|