Re: Róża Jerychońska

From: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Róża Jerychońska
Date: 25 Oct 2002 06:04:15 GMT

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in
news:JRWt9.141578$Cz.13856384@twister.neo.rr.com:

> Mnie jednak ten obrazek bardziej wyglada na Anastatica
> hierochuntica, ktora faktycznie bywa nazywana roza
> jerychonska:
> http://www.biologie.uni-hamburg.de/b-online/afrika/a
lgerien/rose_jerich
> o.htm Tyle, ze kupujac nalezy obejrzec na wlasne oczy, bo na
> obrazku moze byc jedno, a naprawde co innego.
Tak naprawde, to trzebaby toto konkretne wziac i namoczyc. To, co mi
pokazywano swojego czasu, to na pewno bylo paprocioidalne i na
prezentowanym obrazku tez wyglada to na jakas widliczke. Gdzies o tym
czytalam, tzn. o procederze niszczenia naturalnych stanowisk tych roslin,
bo sa bardzo popularna pamiatka, ale wczoraj po 14 godzinach pracy, w domu
juz nie mialam glowy, zeby poszukac.
Sprawdze te Anastatike, ale cos mi sie tlucze, ze ona to raczej z grupy
biegaczy pustynnych - moge sie mylic.
Biegacze tez sa zadziwiajacy :-)
W kazdym razie jedno jest pewne - to co oferuja w sprzedazy, nie jest
roslina, ktora w domu cudownie odzyje - to se ne da, pane Havranek.
Pozdrowienia - Ewa Sz.