Re: Rozwiązywanie konfliktów

Subject: Re: Rozwiązywanie konfliktów
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Aiua40 <s...@g...com>
Date: Fri, 21 Apr 2017 09:48:11 +0200

W dniu 2017-04-21 o 09:23, LeoTar Gnostyk pisze:

> Nigdy nie zgodzę się z twierdzeniem, że trzeba przemilczeć fakty, które
> doprowadziły do zafałszowania przeszłości i umożliwiły jednej ze stron
> manipulację oraz obciążenie drugiej strony wyłącznym poczuciem winy.

sztuką(a raczej przejawem wysokiego rozwoju emocjonalnego) jest pokłócić
się tak żeby nie wywoływać w drugiej osobie poczucia winy.

> Takie niewyjaśnione do końca sytuacje będą się mściły

to prawda, niewyjaśnione sytuacje uwierają, a ponieważ są niewyjaśnione
to prędzej czy później odbiją się czkawką.
niektórych spraw, nie da się wyjaśnić w takim przypadku dobrze byłoby
wybaczyć winowajcy dla dobra samego siebie.

> w przyszłości gdyż
> będą umożliwiały ponowny powrót do manipulacji poczuciem winy (i
> wartości) w sytuacjach kryzysowych. Wyjaśnić i wybaczyć a nie tylko
> wybaczyć. Samo wybaczenie bez wyjaśnienia jest jest tylko stłumieniem
> konfliktu a nie rozwiązaniem go.

ty znów przez pryzmat własnych spraw...
nie każdy kłuci się o jakiś grube fakty, w życiu kłótnie wynikają
najczęściej prawie z niczego ze zmęczenia materiału(ludzi sobą na
wzajem) z niezapomnianych urazów. z monotonii lub czasowo złego
samopoczucia z miliona głupotek które z czasem przypominają wieżę babel.