Re: Rozwiązywanie konfliktów

From: LeoTar Gnostyk <L...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Rozwiązywanie konfliktów
Date: Mon, 24 Apr 2017 10:00:43 +0200
<58fbcc30$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
<odh8vr$8g9$2@node1.news.atman.pl>
<58fc903e$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<58fd097e$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<58fd188b$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
<odk0oq$3b3$1@node1.news.atman.pl>
<58fda93e$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>

Aiua40 pisze:
> [...]

A czyż nie ciśnie się na usta pytanie: DLACZEGO chciałabyś się poczuć
wyjątkowa? Czy nie jest to przejawem braku poczucia własnej wartości? I
co się dzieje w rodzinie i w społeczeństwie gdzie wszystkim brakuje
poczucia własnej wartości? Przecież to jest tykająca bomba termojądrowa.
Bo wszyscy ze wszystkimi walczą o to udowodnić sobie, że są lepszymi
od...? No właśnie, z kim najpierw dzieci a potem już ludzie dorośli
walczą o uznanie, o "bycie lepszym" ?

A czy zastanowiłaś się czy o to robi tylko dla Ciebie, czy może sam ma
satysfakcję z tego, że tak Cię dobrze chociaż na chwilę usposobił?
Dlaczego nie spowodował, że już jedna wizyta byłaby wystarczającą do
trwałego poprawienia Twojego nastroju i samooceny? Dlaczego MUSISZ go
odwiedzać "od czasu do czasu"? Może to Ty sama jemu również poprawiasz
samopoczucie... :-)

>>> pomysłów.

> nie miałam na myśli psychiatrów..raczej ogół.

Celne spostrzeżenie. :-)

> chyba dwubiegunowość lub nawet...

Mało istotna szczegóła.:-)

> czy psychiatra ma obowiązek robić pacjentowi psychotesty? chyba taki
> sam jak rodzinny, zaglądać ci lusterkiem do tchawicy. ;-)

Ma obowiązek pomóc wykorzystując różne narzędzia a nie tylko te
wybiórcze, które mu narzuciły stare, niereformowalne zgredy. Chyba że
chce pacjenta od siebie uzależnić i czerpać z tego profity.

To powinno zastanowić nad kwestią "czy choroba psychiki jest następstwem
choroby ciała?" czy też jest na odwrót i "czy choroba ciała jest aby
następstwem choroby duszy?". Może wreszcie spełni się marzenie Freuda i
a leczenie będą się brać ci, których nazwać by można "lekarzami duszy"...

> lekarze bardzo często i głośno kwestionują (przy pacjentach) diagnozy
> i sposób leczenia swoich kolegów. cóż, już taki ten ich koleżeński
> świat. może czują że muszą, dać pacjentowi namiastkę własnej
> nieomylności albo taka już ich tradycja.

Wyłazi niczym szydło z worka, że wzrost liczebności braci lekarskiej
powoduje kurczenie się rynku dla świadczonych przez nich usług, a co za
tym idzie i zmniejszenie ich dochodów. Wzajemne podgryzanie się to
element walki o klienta. I tyle. :-)

> to jeszcze nic. ja bym zapytała, ilu z trafiających do
> psychiatrów(ale nie tylko) ma sprawdzany poziom (tiaminy, niacyny,
> kwasu foliowego i kobalaminy[cholina, pirydoksyna]) których braki
> wywołują tzw schizofrenie rzekomą/natręctwa/a nawet objawy Alzheimera?
> kto pacjentowi bada zawartość metali ciężkich? kto z nich wie jak
> skutecznie wprowadzić organizm w homeostazę, a co za tym idzie na
> dłużej wyeliminować choroby przewlekłe. jeśli organizm nie ma wad
> wrodzonych to sam potrafi się wyleczyć gdy usunie mu się to co go
> truje a doda to czego brak. szkoda gadać.

A co człowieka najbardziej truje od samego urodzenia?

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynik rozwoju - Piotr Kropotkin
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud