Re: Rozwydrzone nastolatki

From: krys <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Rozwydrzone nastolatki
Date: Wed, 26 Nov 2008 10:57:16 +0100

siwa napisał(a):

> My jesteśmy getto wykształciuchów, więc nie miarodajne. Jeden taki
> przypadek był (nie mój ;)
> Rozmowa z delikwentem, publiczna rozmowa z klasą, rozmowa z rodzicami,

Było , ale widac mało przekonywująco, skoro od poprzedniego roku
szkolnego problem nie został rozwiązany. Było też zebranie w składzie -
winowajcy, czyli klasa, rodzice, wychowawca i nauczycielka. JA po tym
zebraniu wiem, gdzie jest pies pogrzebany, ale to nie ja jestem
nauczycielem z ponad dwudziestoletnim stażem pracy.

> zagrożenie eksportem do rejonu (niezwykle skuteczne).

Nie zachodzi taka opcja.

> Ale w przypadku kiedy rzecz dotyczy jednej nauczycielki, która sobie
> nie radzi, to nie upatrywałabym problemu w dzieciakach -- raczej
> poszłabym do dyrekcji, żeby oni jakoś pomogli nauczycielce.

Chodzi między innymi o to, żeby nie dotarło do dyrekcji - to jest drugi
pies pogrzebany.

> Z dzieciakami można pogadać, żeby się nie znęcali nad słabszymi -- w
> tym przypadku nauczycielką.

Z dzieciakami, to się gada do bólu gardła, nikt im przecież nie mówi,
żeby poszli i rozwalili lekcję. Ciekawostką jest fakt, że matka
prowodyra jest nauczycielką, doskonale zna problem i wiem, że reaguje
na zachowanie syna. No i inni nauczyciele potrafią go jednak sprowadzić
do pionu.

Justyna
GG 6756000