Re: Rynsztok w trzecim pokoleniu.

Data: 2018-08-20 16:49:48
Temat: Re: Rynsztok w trzecim pokoleniu.
Od: Trybun <c...@j...ru>

W dniu 2018-08-19 o 21:27, XL pisze:

> Tak myślą ci, co podpisywali.
> ?
> A ci, co nie podpisali, myśleli zupelnie przeciwnie. Zwłaszcza ci z AK oraz
> inni, ktorzy do końca zachowali honor i odmowili uznania czerwonej władzy,
> przez to nie mogac normalnie wyjechać (tj. bez szmacenia się) i całe
> powojenne życie nie widząc więcej rodziny (tu:brata-pilota RAF, po wojnie
> osiadłego w Anglii, rodzeństwa w RFN) itd.

To akurat idzie zrozumieć, tzn postępowanie wobec AKowców. Przez jakiś
czas byli pod rozkazami wrogiego władzom PRLu rządu na emigracji, tu
deklaracja lojalności wobec nowych władców wydaje się czymś oczywistym.
Ale ja o normalnych Polakach, o tych co chcieli wyjechać za granicę.
Przyznam że nie spotkałem nikogo kto by nie podpisał takiej deklaracji o
"nieszkodzeniu interesom Kraju", ani nie słyszałem o konsekwencjach
niepodpisania, np. czy równało się to automatycznie nie wydawaniem
paszportu?

> Cóż, taka moralność :-\
> A zastanawiałeś się kiedy, co oni POTEM robili z takim Twoim podpisanym
> papierkiem? Po co im on był tak naprawdę - wiesz?
> LOL

A tak - Moralność, ja naprawdę nie oczekiwałem u siebie w kraju Andersa
na białym koniu. Także  jaśnie panów dziedziców, wszechwładnych
fabrykantów, i innych "właścicieli".

Nie wiem, ale ten papierek nic, ale to nic nie znaczył.  Co za ujma dla
kogoś że zadeklarował że nie będzie pomagał jankesom lepiej nakierować
rakiety na PRL?

> Komu?Komu? - Związkowi Radzieckiemu!!!

Dokładnie to " Ludowemu Wojsku Polskiemu i bratniej armii czerwonej".
Ale tak naprawdę to jak można kogoś siłą branego do wojska zmuszać do
składania przysięgi na wierność komukolwiek.. Tak Państwo nie powinno
postępować.

> Mój mąż odmowił tej przysięgi. I wielu innych Polaków też.

Słusznie! Były jakieś tego konsekwencje?

> Nie. Tacy wtedy byli NIEKTÓRZY ludzie. To oni stworzyli te ,,czasy". Samo
> się nie zrobiło. A teraz INNI ludzie tworzą INNE czasy.

Jakby nie patrzeć, chyba od zawsze tak było w Polsce, - dorwie się byle
łachmyta do koryta i rozpowiada w koło że jest rzecznikiem woli
kilkudziesięciomilionowego Narodu.