Re: Smazony Ser

Data: 2002-08-19 07:58:20
Temat: Re: Smazony Ser
Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com>

Stefan Elefant wrote:

> Witam, poszperalem troche w archiwum i prawie znalazlem to co chcialem.
> Mianowicie smazony ser (taki jak w czechach czy na slowacji) jest z
> jakiego gatunku sera przyzadzany ? Gouda wydaje mi sie za miekka i za
> slona.

Ja kupowalem na Slowacji 1 cm plastry pakowane pojedynczo. Na opakowaniu
stalo 'Eidam', czyli po naszemu edamski. Z polskimi serami jeszcze nie
probowalem.

Po podwojnym opanierowaniu wrzucalem na dobrze rozgrzany olej. Na srednim
ogniu trzymalem chwile z jednej strony i potem przewracalem. Najtrudniejsze
jest to przewracanie - wymaga chwili treningu, bo jesli 'uszkodzi' sie
panierke, ser wyplynie. Wygodnie jest to robic dwoma nozami. Jednym lekko
podwazamy na rogu ser, podkladamy drugi noz. Wyciagamy pierwszy,
przytrzymujemy ser z wierzchu (od spodu caly czas drugi noz) i przewracamy.
Ser rozpuszczal sie w srodku bardzo szybko - jak tyko panierka sie
zarumienila, mozna bylo zdejmowac.

Do tego oczywiscie tatarska omacka. U nas nie widzialem, ale bardzo podobny
w smaku jest sos tatarski. Surowka ze swiezych pomidorow i cebulki jak
najbardziej wskazana.

Pozdrowienia
Jarek