Re: Swieze czy suche?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Swieze czy suche?
Date: Wed, 29 Jul 2020 21:24:28 +0200

Pani Ewa napisała:

> No właśnie, ja nigdy nie bawię się w aptekarza, zwłaszcza ze świeżymi.
> Jeśli się doda trochę mniej, to najwyżej dłużej będzie wyrastać.

Świeże to takie, które podczas przerwy między posiłkami skoszarowano
w zbitym bloku. Dać im strawy, a od razu biorą się do robory. Te inne
najpierw muszą sformować szyki, wyjść z letargu czy innej anabiozy,
wypączkować pokolenie komórek nastawionych na życie, a nie na przeżycie.
To musi trochę potrwać. Zatem tych świeżych teoretycznie można dać
dokładnie "ile trzeba" i załatwić wszystko w jednym pokoleniu.
Z suszonymi czy mrożonymi to raczej nie wyjdzie.

--
Jarek