Re: Szczepionki czy ludobójstwo?

From: medea <e...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Szczepionki czy ludobójstwo?
Date: Thu, 19 Nov 2009 19:37:21 +0100

Red art pisze:

> przemysle farmaceutycznym, podeslal mi m.in. list
> Profesor Marii Doroty Majewskiej mówiacy o szkodliwosci
> szczepionek zawierajacych zwiazki rteci (zabezpieczanie thimerosalem)

O szkodliwych związkach rtęci, które mogą mieć wpływ na układ nerwowy
noworodków słyszałam/czytałam już kilka lat temu w różnych artykułach, a
więc żadne to novum.
Pani profesor Majewska, która początkowo zrobiła na mnie wrażenie w tym
śmiałym wystąpieniu: http://tiny.pl/hxgr1 ma jednak pewną "wadę" - otóż
ona nie jest lekarzem i w sumie nie podaje żadnych konkretów, same
domysły. Niedawno słuchałam w radiowej Jedynce dyskusji z jej udziałem
oraz dra. pediatry z 20-letnim doświadczeniem (nie pamiętam niestety
nazwiska), który był zdecydowanie bardziej przekonujący podając fakty,
liczby np. zachorowań dzieci, ich umieralności sprzed okresu
obowiązkowych szczepień ochronnych i po. Pani profesor posługiwała się
głównie językiem w stylu "wydaje się, jest wielce prawdopodobne, uważa
się, możliwe" itp. co w porównaniu z rzeczowością tamtego lekarza
wypadało niezwykle blado. Lekarz ów zwracał też uwagę na to, że
straszenie ludzi szczepieniami może pociągnąć za sobą zaniechanie przez
rodziców obowiązkowych szczepień dzieci, co może spowodować niejako
"odżycie" chorób takich jak np. Heinego-Medina, która, kiedyś częsta,
dziś należy do rzadkości właśnie dzięki szczepieniom.
Tak że ja bym była ostrożna z wydawaniem zdecydowanych jednoznacznych
osądów. Trzeba być uważnym, ale nie poddawać się panice.

Ewa